časté kouření marihuany
bordoo
Dobrý den, mám kamaráda, který vykouří denně asi kolem osmi cigaret marihuany. Vypozorovala jsem,že má tak dvakrát do měsíce záchvaty, které se provází studený pot, malátnost, zvracení a průjem. Toto trvá několik hodin. Může tohle mít souvislost s kouřením marihuany?Děkuji

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. To lze bohužel těžko na základě Vašich stručných informací a přes internet zodpovědět. Obvykle takové příznaky pro kouření marihuany (i tak intenzivní, jak uvádíte u svého kamaráda) nejsou typické. Marihuana nezpůsobuje fyzickou závislost jako například opiáty, takže určitě nejde o abstineční příznaky. Vysazení marihuany se obvykle projeví spíše psychickými příznaky, jako je nesoustředěnost, podrážděnost, někdy nespavost. Takže variantou by mohlo být, že buď kamarád užívá (i) jiné drogy (včetně některých léků užívaných bez předpisu od lékaře), které by při vysazení mohly toto způsobit. Pak by se mohlo také jednat o jakékoliv jiné zdravotní problémy (problémy se žaludkem, žlučníkem, střevní problémy, nějaké virové onemocnění...). Asi by bylo nejlepší se kamaráda zeptat, jak si tento problém vysvětluje a zda s tím potřebuje pomoc. Mohly bychom pak najít nějaký vhodný kontakt na odborného lékaře, kam by mohl zajít. Obávám se, že víc Vám nepomohu. Pravděpodobnost, že by tyto potíže souvisely s užíváním marihuany, je velmi malá.