alkoholismus
Jana
Dobrý den, obrací se na Vás, protože si já ani můj bratr nevíme rady. Naše máma je alkoholička, a nechce se léčit. Nejhorší ale je, že je obvodní lékařkou v našem městě. Máme obavu, aby někomu neublížila a plno pacientů o její závislosti ví. Její život je dost omezen kvůli alkoholu, já jsem přes týden na škole a bratr má svůj byt, ale snažíme se být stále s ní. Ale lahve vodky se nedají přehlížet donekonečna. Co mi radíte?

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, pokud trvá tato situace už delší dobu, zřejmě jí takhle vyhovuje. Jestli sama nevidí ve svém alkoholu problém, bude dost těžké jí přesvědčit o opaku. Můžete tomu pomoci tak, že nějak narušíte zaběhaný systém, který se okolo její závislosti v rodině vytvořil. Např. nebudete s ní trávit tolik času a hlídat jí. Pokud bude opilá, odejdete z bytu s tím, že se vrátíte až vystřízliví apod. Takových jemným tlakem byste ji mohli přimět, aby si uvědomila, že se nechcete na její závislosti podílet a že něco není v pořádku. Pokud přistoupí na to, že vyhledá nějakou pomoc, můžete jí pak podpořit a pomoci jí. Uhlídat jí proti její vůli ale není možné.