r
Dobrý de,mám jen takový menší dotaz.Už druhým rokem kouřím marihuanu a hašiš dá se říct denně,sem tam sem občas i na tripu či houbách.Už bych s tím chtěla přestat ale mám pocit že to sama nezvládnu.Chtěla sem vyhledat odbornou pomoc,ale mám půl roku do osmnácti a nechci aby o tom rodiče věděli.Jen bych ráda věděla jestly o tom rodiče musí vědět nebo jestly je můžu nějak obejít.předem děkuji za odpověd

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Pokud je Vám více než patnáct let, a to Vám je, tak by neměl být problém, abyste sama navštívila odborníka, aniž by se to dozvěděli rodiče. To, jak potom postupovat ve Vašem vztahu k rodičům a zda jim to později říci nebo ne, to už byste mohla řešit v rámci té odborné pomoci. Je fajn, že jste se rozhodla napsat a že uvažujete o změně. Experiment s trávou nebo halucinogeny nemusí mít tragické následky, ale pokud se jedná o kouření denodenní a dlouhodobé a těch experimentů s LSD a houbičkami máte za sebou taky asi víc, tak už se rizika zvyšují, především co se týče vašeho psychického stavu. Je docela dobré se zamyslet, co Vám to dává, proč to potřebujete, jaké případné problémy jsou za tím... Mohla bych Vám doporučit někoho vhodného z kolegů, kam byste se mohla obrátit a s kým byste to mohla probrat a najít cestu, jak z toho ven, pokud mi napíšete, odkud jste. Zatím přeji hodně štěstí a ozvěte se, pokud byste měla zájem o ten kontakt.