asi už beznaděj
mamča - barča
Ahojky mám 18 letou dceru která bere pervitin. ztrácení věcí , vykradený byt. Nakonec se jí ujal její otec který jí posléze též vyhodil z důvodů vykradení. Takhle se to táhne už dva roky. Vyhození ze školy . Každý se k ní otočil už zády kamarádky ztratila, ale já pořád doufám v nějaký zázrak nebo něco. Strašně ráda bych jí pomohla ale ona prostě asi nechce nebo já nevím. Těd žije s těmi svými novými kamarády jak jim říká prodává své tělo řečeno slušně aříká tomu nový domov.Mě jako mámu to strašne bolí.Můžu jěště něco dělat nebo mám čekat až jednou někdo zazvoní a řekne vaše dítě je .......

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Chápu, že je to pro Vás strašně těžké a že Vám to trápí. Vaše dcera si prochází závislostí na drogách se vším všudy včetně ztráty kamarádů, ztráty podpory rodiny, krádeží doma, vyhození ze školy, bydlení u pochybných známých za pochybných podmínek... V tuhle chvíli zřejmě skutečně nechce se situací nic dělat a o případné změně nebo o léčbě neuvažuje. V tomhle ohledu pro ni skutečně nic moc udělat nemůžete. Není možné ji do léčby dostat násilím a bez jejího souhlasu, a i kdyby to možné bylo, tak by taková léčba s největší pravděpodobností neměla žádný efekt. Na druhou stranu - existují desítky a stovky lidí, kteří byli ve stejné situaci jako Vaše dcera a po nějaké (kratší či delší) době nakonec k rozhodnutí, že nastoupí do léčby ze závislosti, došli. Takže rozhodně není nic ztracené. Jen v tuto chvíli je toho skutečně málo, co byste mohla pro dceru udělat. Napadá mě jen, že stejně jako je řada lidí ve stejné situaci jako Vaše dcera, takže je také řada rodičů ve stejné situaci jako Vy a řada odborných zařízení nabízí rodinám závislých pomoc a podporu. Mohla byste aspoň získat potřebné informace a podporu pro sebe, a v okamžiku, kdy by dcera byla ochotná přijmout Vaši pomoc, tak byste byla připravená a věděla, jak na to. Když mi napíšete, odkud jste, mohla bych Vám doporučit někoho z kolegů, na koho byste se mohla obrátit. Zatím držím palce a věřte, že většina lidí se z drog dřív nebo později dostane - často to je ale bolestné a trvá to dlouho. Po tu dobu potřebujete podporu především Vy.