subutex a těhotenství
Martina
Jak mám postupovat, když nyní beru 2mg subutexu denně a jsem v šestém týdnu těhotenství? Dítě si opravdu přejeme, jen nevím, kdy a za jaké péče se tohoto léku zbavit, aniž by to ohrozilo plod? Potřebuji ho do porodu úplně dostat pryč, ale nevím jak nejlépe se toto dá udělat, aby se nedostavily nějaké komplikace? Děkuji za opověď. Martina.

Odpověděl: Jakub Minařík
No, pokud nejste v substitučním programu a nedostáváte subutex legálně, tak bych doporučoval navštívit lékaře a zajistit si subutex legálně a vysazování pod jeho dozorem. Je to kvůli rizikům, která mohou vysazení provázet, aby nedošlo k poškození plodu. Jinak vysazení se děje obvykle mezi 4-5 měsícem, v případě že se vysazení nedaří, je lepší vyčkat s tím až po porodu. Těhotná i plod jsou bezpečnější, pokud je matka v substitučním programu, než když se snažíme o vysazení, které se nedaří, nebo relapsuje heroinem. P.s. Pokud nikde v péči nejste a je pro vás Praha dostupná, tak vás přijmu. Vezměte si s sebou těhotenskou průkazku.