nevím si rady
leny
Má dvacetitříletá dcera je závislá na pervitinu.Kouří ho,polyká a šňupe rok a půl.Její přítel je taky narkoman.V bytě jim vypli elektřinu,hrozí vystěhování pro neplacení nájmu,pořídili dva psy(jorkšíra a "staforda"),jsou bez práce, peněz a jídla - všichni čtyři.Jen velké částky a velký počet půjček a dluhů,krádeží(naposledy mé konto a šperky).Včera jsem se dozvěděla od své mámy,se kterou jedinou dcera občas komunikuje,že je vyhladovělá,protože už od soboty nejedla.A taky to,že její přítel je hledaný policií za krádeže.Nevím,co mám dělat.Mě dcera nechce vidět, nekomunikuje se mnou(poslední komunikace dopadla hrozně,řvala po mě,že už nejsem její matka,apod.).Chtěla bych jí zavést alespoň jídlo,bojím se o ni a domýšlím katastrofické scénáře na nejrůznější témata.Z druhé strany si říkám,že ji mám nechat padnou,jak radí odborníci.Opravdu nevím.Stad mi poradíte,jak z a tohoto schizofrenního stavu.Děkuji

Odpověděl:
Dobrý den, chápu, že jste ve velice těžké situaci a že vás to musí hodně trápit. Je mi líto, že pro vás nemám žádný rychlý a "zázračný" návod, jak problém vyřešit. Bohužel, vaše dcera je dospělá a pokud si vybrala takový způsob života, jaký vede a s vámi odmítá komunikovat, mnoho s tím nenaděláte. Rozhodně bych ji v tom však nepodporovala, ať už finančně nebo nějakým servisem. Bylo by dobré se teď zaměřit spíše na sebe a na to, abyste tohle těžké období ve zdraví přečkala a eventuelně byla schopna dceři pomoci, až si o to sama řekne. Vím, že to pro vás vůbec není jednoduché a nepochybně byste si zasloužila nějakou podporu. Doporučila bych vám zajít to konzultovat někam osobně, existují odborná zařízení, která poskytují pomoc a poradenství rodinným příslušníkům závislých. Zkuste zavolat do nejbližšího kontaktního centra, určitě vám někoho doporučí. Seznam kontaktních center najdete na www.drogy.net v rubrice "kontakty" nebo na www.drogy-info.cz v rubrice "mapa pomoci". Kdyby s tím byly nějaké potíže, napište odkud jste a my vám zkusíme někoho doporučit. Přeji hodně sil.