pervitin
matka
můj syn po dva roky užíval pervitin,pravděpodobně byl hodně závislí.Poslední dobou už to bylo kritické nepracoval toulal se po nocích a dělal prostě co neměl a teď skončil ve vězení.Nevím co teď bude dál ještě jsem s ním nemluvila chtěla jsem se zeptat: vyléčí ho vězení ze závislosti a co asi teď bude prožívat jak se projevuje absťák ? Děkuji za odpověď.

Odpověděl:
Dobrý den, pokud váš syn nemá v rámci rozsudku nařízenou ochrannou léčbu nelze o nějaké odborné léčbě závislosti v rámci výkonu trestu uvažovat. Nicméně pro některé závislé je samotný pobyt ve věznici dostatečně silným impulsem, aby s užíváním drog skončili. Pokud se týká abstinenčních příznaků - u pervitinu nevzniká fyzická závislost, nelze tedy ani očekávát abstinenční syndrom v tom klasickém slova smyslu. Vysazení pervitinu zpravidla provází zvýšená spavost, únava, podrážděnost, depresivní nálada. V případě problémů bych doporučovala, aby váš syn kontaktoval organizaci tzv. Drogových služeb ve vězení, což jsou externí odborné organizace, které poskytují poradenství uživatelům návykových látek ve výkonu trestu. Kontakt na tuto organizaci si váš syn může zjistit od sociálního poradce ve věznici, kde se nachází, pakliže některá z nich v této věznici působí. Přeji hodně štěstí a sil vám i synovi.