Citron
Joyely
Dobrý den, nutně bych potřebovala poradit s jednou věcí. U svého kamaráda, který dřív bral tvrdé drogy, jsem našla lahvičku s citrónem (takovou tu žlutou z obchodu). Ptala jsem se, jestli fetuje a má to na rozpouštění, ale řekl, že ne, že má problémy se žaludkem a proto ho pije. Prosím o objasnění této situace. Děkuji.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Kyselina citronová (ať samotná v prášku, popř. jako citronová šťáva právě v těchto lahvičkách nebo i z čerstvého citronu) se používá k rozpouštění heroinu a jeho přípravě k injekční aplikaci. Pokud má někdo problémy se žaludkem, kyselé věci jako je právě čistá citrónová šťáva, by vůbec jíst/pít neměl, protože to vede k překyselení žaludku a problémy se spíše stupňují. Takže bych jeho vysvětlení považovala spíše za výmluvu. Ale těžko to mohu takto přes internet posoudit. Já mám takovou lahvičku s citronovou šťávou také doma v lednici a používám ji jako součást salátové zálivky... a nikoli k užívání drog. Záleží na okolnostech. Pokud byste se chtěla ještě na něco k tomu zeptat, tak znovu napište.