otazky-pervitin
bel-bel
1.Za jak dlouho se mi zacnou kazit a rozpadat zuby pri kazdodennim uzivani pervitinu a je nejaka prevence? 2.Pokud jsem denodenne na pervitinu a maximalni mnozstvi prijate energie za den cini 600-900 kj,pricemz mam jeste pomerne hodne pohybu,spaluji se kalorie rychleji?Pokud ano,kolik muzu takto zhubnout za tyden? 3.Po tom,co jsem zacala uzivat pervitin,se mi v noci objevuji sluchove halucinace,stihy,strach,proste hruza,chci se zeptat,kdyz trpim hranicni poruchou osobnosti,jestli se mi muze zhorsit nebo zmenit v nejake jine psychicke onemocneni? 4.Obcas mivam uplne vyprahlo v puse,suchy jazyk a v krku me skrabe tak,ze nemuzu ani dychat,nepomaha ani voda,predpokladam,ze je to z te drogy;jak se toho zbavit nebo to alespon zmirnit? 5.Muze se mi snizit inteligence(vyrazne)? 6.Jaky stav muze zpusobit kombinace hasise a pervitinu?Je nebezpeci nejakeho kolapsu? 7.Je mozne riziko srdecniho onemocneni pri dlouhodobem uzivani pervitinu? Dekuji

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, na většinu Vašich otázek bude odpověď podobná - vyhnete se tomu, když pervitin brát nebudete...ale popořadě: 1. Někomu se zuby nekazí ani po letech, někomu okamžitě, závisí to na tom, jak je máte zdravé, jakou dodržujete jinak životosprávu apod. Trochu zmírnit se to dá běžnou prevencí - návštěvy zubaře, čištění kartáčkem i zubní nití, ústní voda atd. 2. Pervitin zrychluje metabolismus a podporuje k většímu pohybu, takže zhubne v podstatě každý. Klidně i za týden. 3. Jestli trpíte hraniční poruchou pak pro Vás obzvlášť platí, že byste se měla vyhnout pervitinu i halucinogenům (tedy i hašiši). Je dost velké riziko, že se Vám stav zhorší, případně rozvine nejprve do toxické a pak klidně i do trvalé psychózy. Vaše halucinace, strachy, ale i sucho v puse už k tomu napovídají.Tím jsem odpověděla i na bod 4. 5. Může. 6. V první řadě je velké nebezpečí psychických následků. 7. Je.