léky a alkohol
sestra
Dobrý den.Děkuji za odpověď z minulého týdne. Zjistili jsme, že si dává prášky do tvrdého alkoholu (po vylití a zaschnutí zůstal na stole), přiznal se, že je to amfetamin. Bere to asi jen občas - dle stavů cca 1x za 2-4 týdny, alkohol je asi častější. Je¨tohle už závislost (dělá to tak prý už několik let, my to pozorujeme asi 2 roky) - občasné uživatelství? Jak moc je nebezpečné míchání prášků s alkoholem?

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, asi není tak důležité, jak nazveme jeho problémy s návykovými látkami - jedtli závislost nebo občasné užívání. Přesný termín by byl asi problémové užívání, protože už mu působí určité problémy v práci, doma atd. Amfetamin není lék, je to droga, v podstatě obecnější název pro pervitin a podobné látky. V kombinaci s alkohlem nejsou dobré žádné léky ani drogy, tedy ani amfetaminy. Nejlépe by bylo kdyby začal řešit své problémy, které ho podle jeho slov přivedli k drogám a alkoholu. Dobrá by byla psychoterapie, případně v kombinaci např. s antidepresivy. Když už byl ochoten se k něčemu přiznat, je pravděpodobné, že je opravdu v úzkých. A možná by si tedy nechal poradit i co dál. Pokud situaci nebude chtít řešit, mělo by pak jasně zaznít, že ve společné domácnosti není možné takhle žít a dát nějaká pravidla vzájemného soužití.