Katka
Ja si myslim,ze ja zadny problem nemam,ale kamaradka.Nevim ,jestli sem udelala dobre,ale prestala sem se sni uz bavit,protoze jeste k tomuhle se naskytli dalsi problemy.Ja uz se to ale nevydrzela,kdyz nechtela pomoct tak ja se uz snazit nebude.nashle

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Pokud někdo o změnu nestojí a pomoc odmítá, tak není jednoduché s ním udržovat nějaký blízký vztah. Není možné, aby se snažili lidé z okolí, rodina, přátelé, a dotyčný ne. Bývá to vyčerpávající a mnohdy to k ničemu nevede. Tím, že jste s ní přerušila kontakt, jí dáváte najevo, že její chování pro Vás není v současnosti přijatelné, na což máte plné právo. Pokud by Vás však někdy v budoucnu o pomoc požádala (nemyslím tím ovšem praktickou výpomoc jako jsou peníze a podobně), tak bych jí neodmítala. Nicméně bych jí pak nejspíš doporučila obrátit se na odborníky s tím, že jí můžete pomoci najít vhodné kontakty, doprovodit jí tam apod. Zatím přeji hodně štěstí.