pomoc závislému
berunice
Dobrý večer,mohu poprosit o radu či spíše odkaz,či literaturu,jak může okolí pomoci?mám na mysli,zda je nějaká zásada,nebo doporučené chování k závislému.přítel se již léčil několikrát,před 3 lety úspěšně opustil doléčovací centrum,ale nyní se zřejmně opět závislost objevila.za tu dobu hodně získal,práci,bydlení,přátele,důvěru a já bych nechtěla,aby tohle vše ztratil.jen nevím,jak se chovat,kontroluji,mluvíme spolu,ale nejsem si jistá,zda mluví pravdu,jak se to dá poznat,krom změny chování atd,zda být spíš v chování tvrdá,či nikoli,bojím se zpětné vazby a toho,že by to mohlo být ještě horší.jaká je vůbec úspěšnost léčby,dá se vůbec ještě pomoci?nechci to vzdát.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, pokud už přítel prošel léčbou i doléčováním, bylo by nejlepší obrátit se opět na doléčovací centrum, kde je už nějak navázán. Existují také poradny pro rodinné příslušníky a partnery. Tam byste si mohla lépe ujasnit, jak postupovat dál. Obecný recept na to neexistuje. Pokud budete chtít, napíšu Vám ráda kontakty, jen napište, kde by to mělo být. Některé svépomocné příručky najdete zdarma ke stažení na www.drnespor.eu, další informace, i když spíše pro rodiče, jsou na www.odrogach.cz. Každý případ je ale opravdu jiný a je třeba zvážit všechny možnosti, jak se zachovat. Obzvlášť jestli je už přítel "zkušený" absolvent léčeb, ví sám nejlépe, co dělat. Záleží ale spíš na tom, jestli chce. Šance je určitě vždycky, jen to někomu trvá déle, bohužel.