alkoholismus
SABI
Přítel je závislý na alkoholu, bohužel to kombinuje i s léky - anitidepresivy a léky na spaní. Požádala sem ho, aby se odstěhoval, nedalo se tak s ním žít. Jsou dny, kdy byl v pořádku, ale jsou dny, kdy je úplně mimo. Řekla jsem mu, že je nemocný a musí se léčit. Až se vyléčí, budeme bydlet zase spolu. Mám ho stále ráda, nechci mu ubližovat, chci mu pomoct. Ale nevím, zda jsem udělala dobře. Mám strach, že přijde o zaměstnání a to bude počátek jeho konce. Prosím poraďte, jak mu rozumně vysvětlit, že jediná jeho šance je léčba. Sám se přesvědčil, že silou vůle to nezvládne. Pije už 12 let.

Odpověděl:
Dobrý den, rozumím tomu, že vás trápí pochybnosti ohledně toho, že jste přítele požádala, aby se odstěhoval. Na druhou stranu jste mu tím dala poměrně jasný signál, že jeho pití není vpořádku a pro vás je takový vztah nepřijatelný, což by ho mohlo motivovat, aby se svým problémem začal něco dělat a vyhledal odbornou pomoc. Protože pokud nadužívá alkohol 12 let, navíc v kombinaci s psychofarmaky, je to určitě na léčbu. A jak sama píšete, i přítel se přesvědčil, že dostat se ze závislosti není jen otázka pevné vůle. Zkuste teď být důsledná a na svém rozhodnutí trvat a současně se pokuste přítele nasměrovat na nějakou odbornou pomoc. Jako optimální bych pro začátek viděla návštěvu AT ambulance (jejich seznam najdete na stránkách www.drogy.net v rubrice "kontakty" nebo na www.drogy-info.cz v rubrice "mapa pomoci"). Pokud by přítel návštěvu odborníka odmítal, můžete se tam obrátit i vy sama a probrat, jak přítele motivovat a jak se situací naložit z vaší strany. Držím palce a přeji hodně sil.