pro Gabrielu Koryntovou
mama
Dobrý den, 11.2. jste mi odpověděla( a já vám velmi děkuji) na můj dotaz ohledně mojí dcery závislé na pervitinu. Dotaz byl pod názvem Co dál? To dál od té doby probíhalo následovně : dcera zmizela a ozvala se až po pár týdnech nějaká její kamarádka, že má o ní strach. Našla jsem ji v bordelu v příšerném stavu. Odmítala jakoukoli pomoc i kontakt. Asi po týdnu jsme dostali zprávu z nemocnice, že spáchala sebevraždu a leží na JIP. Asi týden s dcerou byla normální řeč jako zhruba před rokem. Takže nádhera. V klidu se nechala převézt do léčebny, spolupracovala, byla jako posunutá o rok zpět. Bohužel jen týden, potom opustila léčebnu a vrátila se do bordelu. Asi 14 dní i přesto komunikovala a plánovala návrat do "normálního světa". Najednou bác a je zase na dně. Předpokládám, že opět bere pervitin. Když jsme spolu předtím mluvily, celkem jasně komunikovala a nezaznamenala jsem žádné projevy chování nebo komunikace nasvědčující o narušení myšlení a stavech popisovaných jako důsledek užívání peří. Zdálo se , že si uvědomuje, že už se dostala hodně dolů a chce zase nahoru. Nedala jsem jí žádné peníze ani jiné zajištění, ale je pravda, že nespí pod mostem a nevybírá popelnice. To jediné snad ještě nezkusila. A taky nějakou vážnou nemoc. Abych se dostala k dotazu : Pořád ještě mám sílu jí pomáhat, pokud se ozve a bude chtít. Všichni ostatní končí s veškerými kontakty. Bude lepší, když se do této polohy postavím i já? Kam se ještě může chtít ta moje holka dostat? máma

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím Vás, podle toho, co píšete, si říkám, že jste si prošla "pěkným peklem". Dcera na dně, v bordelu, pokus o sebevraždu, nové naděje a pak zas všechno zpátky. Sama se ptám, kde berete tu sílu, jak na tom asi jste a kdo se stará o Vás? Ptáte se, jestli jí pořád dokola nabízet pomoc. Odhaduji, že nemyslíte peníze, ale zázemí a podporu, když bude potřebovat a chtít. Víte, je to jenom na Vás. Ono má obojí (otočit se k ní zády i být jí pořád k dispozici) svoje výhody i nevýhody. Hraje v tom roli svědomí, výčitky, pocity bezmoci, zodpovědnosti,... Zkuste se zařídit tak, abyste se v tom cítila dobře hlavně Vy sama. Abyste neměla pocit, že Vás dcera využívá, ale ani že jste něco zanedbala. Dejte si čas na rozmyšlenou, zkuste si to pro sebe srovnat a uvidíte, co to s Vámi udělá. Kdyby to bylo málo, prostě zkuste Poradnu pro rodiče, co Vy na to? A k té druhé otázce - kam se ještě může chtít ta Vaše holka dostat? Nevím. A možná to v tuhle chvíli neví ani ona. Možná hledá, možná má víc varianta a tahle je pořád ještě nějak lákavá. Kdo ví? Moc Vám držím palce. Opatrujte se a zkuste myslet také trochu na sebe a aspoň si odpočinout, abyste měla dost sil, až to bude potřeba. S pozdravem, Gábina Koryntová.