pervitin
polly
nedávno byl u nás na škole pracovník jednoho centra a hovořil o drogách, poměrně bez obalu a dobře. Problém ale je v tom, že když mluvil o pervitinu, který mne nikdy v životě nezajímal (zkoušela jsem pouze trávu a halucinogeny), zaujalo mě to a od té doby na to nemůžu přestat myslet, celý den se mi v hlavě točí jen myšlenka na to to zkusit, jakoby mi v hlavě přeskočilo, získala jsem pocit, že piko je to pravé. Jako bych měla nějaký rozštěp osobnosti, sama moc dobře vím, že by to bylo v háji a že bych to nezvládla, máme v rodině, a i já v povaze, dispozice k závislostem , navíc jsem dost emotivně zaležený člověk, mám fobie (injekční jehly - odběry krve, očkování, dále pak z výšek) a proto se bojím stíhů nebo toxické psychózy. Na druhou stranu jsem ale v poslední době taková "vyhořelá" a proto druhá část mého já, mohu-li to tak nazvat, doslova touží po okusení pervitinu (pochopitelně šňupnutím). Trpím častými apatickými stavy, kdy je mi doslova všechno ukradené a v těch chvílích je ta touha nejsilnější. Zatím je to sice pouze ve fázi touhy a neustálého přemýšlení, ale stupňuje se to. Vlastně ani nevím, na co přesně se chci zeptat, stejnak mě asi pošlete k nějakému psychologovi. Možná jsem se spíš chtěla nějak svěřit, nikdo o tom neví a asi by to většinu lidí i překvapilo, chodím na poměrně dobrý těžký gympl, známky mám dobré a s profesory vycházím, mám vysoké IQ, nikdo mě nešikanuje, rodinné i přátelské prostředí je v pořádku,... Jenom já mám pořád pocit pravého opaku.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, je jasné, že pokud pracovník centra mluvil po pravdě a bez obalu, nemohl opomenout ani některé příjemné stránky drog. Bylo by pokrytecké tvrdit, že drogy jsou k člověku jenom zlé. Určitě Vám ale také říkal, co znamená konkrétně pervitin pro psychiku, životní úroveň, mezilidské vztahy atd. To, že Vám vyřeší špatné nálady a málo energie je jen dočasná iluze. Vybere si za to tvrdou daň. Přečtěte si dotazy tady na poradně, pervitinu se jich týká hodně. A z toxické psychózy máte strach celkem oprávněně. Zkuste si o Vašich představách s někým promluvit, třeba i s pracovníkem, který u vás ve škole byl. CO se týče návštěvy psychologa nebo psychiatra, opravdu by Vám mohla pomoci, především od stavů apatie a fobií.