jsou to drogy?
segra
Dobry den,muj bratr byl rok v cizine.Byl to vesely, spolecensky, velmi oblibeny clovek s dobryma komunikacnima schopnostma. po prijezdu se zmenil o 180stupnu-nekomunikuje s nikym ani v rodine, ztratil kamarady, velice spatne ji-jen obiloviny, kysane veci,ryzi-hrozne zhubnul,porad jen cvici.je hrozne netecny ke svetu.Porad sedi jen na pocitaci.Tvrdi, ze je unaveny.Mam dojem, ze ve svych 26 letech vyuziva rodice.S nicim jim nepomuze..O vikendech nespi klidne do 7rana. Obcas zvraci.Opravdu uz si s nim vubec nevime rady, nechce se o tom, jak se zmenil vubec bavit.Muzete mi prosim, poradit, co by to mohlo byt.Napadaji nas ruzne verze od anorexie, pres vazne psychicke problemy az po drogy.Jsme z Ostravska.Dekuji za kazdou malou radu.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, po pravdě mě také napadla nějaká forma poruch příjmu potravy. Nejspíše anorexie. V každém případě je základ aby on začal komunikovat o tom, co se s ním děje. Bylo by možné nějak mu omezit komfort, aby pocítil, že něco není v pořádku? Ve 26 letech by už neměl být na krku rodičům, měli by ho tlačit do práce nebo na brigády a k samostatnosti. Pokud se mu do toho nechce, co třeba přestat mu dávat peníze a zrušit přístup na internet? Je třeba aby pocítil, že rodinu svým stavem zaměstnává a že ho nenecháte takto dál žít ve své blízkosti. Po tom, co se s vámi začne bavit o tom, co se s ním děje už bude jednodušší vymyslet další postup.