Co dělat?
anonymní
Dobry den, opravdu si nevim rady co presne mam delat, ci na koho se konkretne obratit v mem problemu. Zkousela jsem kokain, kdyz jsem si ho davala poprve, zadne problemy nebyly. Pak ale nastala situace, kdy jsem mela moznost podruhe.To uz vznikly stavy, ktere bych neprala nikomu. Vse se zdalo v pohode do te doby, nez jsem znicehonic zacala brecet, zvracela jsem a dostavil se i prujem. Vecer jsem nemohla usnout i presto ze se mi chtelo strasne spat.Pak jsem nakonec zabrala a rano jsem se probudila neco jako "s kocovinou". Porad nad tim musim premyslet, nevim komu se sverit ale potrebovala bych urcite pomoc, kterou nevim kde vyhledat, bojim se totiz nejake psychivke nemoci.Dekuji za Vasi odpoved, s pranim hezkeho dne.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Nedokážu posoudit Váš psychický a zdravotní stav takto po internetu a ani nedokážu posoudit, zda to, co jste si vzala v domnění, že to byl kokain, byl skutečně kokain. Nevím také, jak je to dlouho, co jste měla s drogou tu druhou zkušenost. Mohlo se jednat o kokain s nějakou příměsí, která mohla způsobit ty zdravotní potíže (zvracení, průjem). Bývá obvyklé, že dealeři drogy ředí kdečím a drogy zakoupené na ulici mohou kromě toho i něčím jiným, než se zdají. Mohlo se stát, že jste užila místo kokainu např. pervitin nebo jinou stimulační drogu ze skupiny amfetaminů. Úzkostné stavy i fyzické příznaky, které popisujete, s tím mohly souviset (zejména ty potíže se spánkem by vypadaly na užití stimulantu s delším účinkem, jako je právě pervitin). Ale i kdyby to byl (ředěný) kokain, může se stát, že to spustí nějakou úzkostnou reakci a i tu nespavost. Také mohou mít stimulanty nějakou nepříznivou interakci s léky, které člověk normálně užívá, což také neumím bez dalších infomací posoudit. Napište, jak je to dlouho, co jste si drogu vzala a zda příznaky ještě přetrvávají. Pokud je to již delší dobu a kromě toho, že hledáte vysvětlení pro tuto pro Vás neobvyklou zkušenost, je již vše v pořádku a necítíte úzkostné stavy, nespavost a/nebo fyzické problémy, tak si myslím, že by to do budoucna nemělo mít na Váš psychický stav významný vliv. Jen bych doporučovala se příště zkušensotem s kokainem nebo jinými stimulanty vyhnout - potíže psychického rázu, které se objeví při intoxikaci, mají tendenci se při dalších užitích drogy opakovat a prohlubovat. Pokud se necítíte stále dobře a nelepší se to, možná by nebylo od věci vyhledat nějakou odbornou pomoc. Když mi napíšete, odkud jste, mohla bych Vám doporučit někoho z kolegů, na koho byste se mohla bez obav obrátit. Zatím přeji hodně štěstí a buďte na sebe opatrnější.