Můj závislý syn
ilnova.ja
Dobrý den Prosím poraďte.Můj syn je notoricky závislý na alkoholu ale nejspíš si to nechce přiznat.Jak se dotkne alkoholu,neví kdy přestat.Je mu 26 let,žije se mnou ve společné domácnosti.Je to hrůza.Už díky své závislosti dvakrát přišel o řidičský průkaz,nedá si říct že ohrožuje sebe ale i lidi kolem sebe.Také přišel díky svému pití několikrát o práci.Díky alkoholu ztrácí důstojnost-je mu jednu že se pozvrací do postele a spí v tom,že se válí na ulici atd.Vím,že musí chtít především sám s tímto něco udělat.Ale!!Existuje nějaká protialkoholická poradna?Šla bych se tam poradit co s tímto dělat.Nejspíš dělám něco špatně.Třeba bych ho i přesvědčila aby tam šel se mnou..... Jsem zoufalá matka........ Děkuji předem za radu S pozdravem Ilona, Třebíč

Odpověděl:
Dobrý den, umím si představit, že to vůbec nemáte lehké - bydlet s někým, kdo takhle konzumuje alkohol - zvláště, když je to váš syn. Ale myslím, že jste se k tomu postavila, jak nejlíp to ve vaší situaci jde, a to, že jste se rozhodla vyhledat odbornou pomoc, je to nejrozumější, co pro tuto chvíli můžete udělat. Optimální by bylo, kdyby i váš syn nějak spolupracoval, ale pokud by to odmítal, neváhejte se zajít poradit klidně sama. Určitě se vám uleví a můžete zkonzultovat další kroky, jak syna ke změnám motivovat. Posílám kontakty, kam se ve vašem regionu můžete obrátit. Bohužel, přímo v Třebíči jsem žádný vhodný kontakt nedohledala, ale je možné, že na níže uvedených číslech budou mít regionální situaci zmapovanou podrobně a doporučí vám někoho přímo v Třebíči. A držím palce vám i synovi a přeji hodně sil. Jihlava, Psychiatrická léčebna - AT ambulance AT ambulance Brněnská 54, Jihlava, 586 24 telefon: 567 552 111; 567 552 185 MUDr. Jana Bartesová Ivančice, Psychiatrická ambulance a AT poradna AT ambulance Palackého náměstí 10, Ivančice, 664 91 telefon: 546 452 776 MUDr. Vladislav Setínský Brno, A poradna, A Kluby ČR. o.p.s. AT ambulance poradenství při potížích s alkoholem, jinými návykovými látkami a hazardními hrami (individuální, párové, skupinové) Křenová 62a, Brno, 602 00 telefon: 541 247 233; 603 487 867 Znojmo, AT ambulance AT ambulance Vídeňská 8, Znojmo, 669 02 telefon: 515 215 743 Žďár nad Sázavou, AT ordinace AT ambulance Poliklinika, Studentská 4, Žďár nad Sázavou, 591 01 telefon: 566 690 224