sestra
zdravím vás, dnes jsem se dozvěděla, že můj bratr si vzal už 2x pervitin, marihuanu kouří a hodně a s výmluvou, že zrovna nebyla po ruce si vzal pervitin.Byl psychicky vyčerpaný a hodně se rozbrečel, že je hlupák a že chce skončit, že to nechce brát ani hulit.bydlíme každý v jném městě, tak jsem mu nabídla aby se odstěhoval ke mě a mému příteli a že mu pomůžeme.Bojím se ale, že vystřízlivý a začne nanovo, že prostě bude i tak pokračovat.Moc mě to trápí a nevím co s tím dělat, nechci jen čekat až dopadne hůř.Jsou v tom i velké dluhy a místo aby je platil, tak se prohlubují.Rodiče jsou zoufalí.několikrát jsme o tom mluvili, ale nic nepomáhá.je to stále stejný.Vše začalo asi před rokem, kdy se rozešel s přítelkyní, zadlužil se, měl vážnou bouračku při které zemřel člověk, čeká ho soud kvůli tomu a teď drogy. prosím poraďte poradnu v Ústí nad Labem, i v Praze. Děkuji

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,je dost možné, že se bude bratrova motivace ke změně měnit podle toho, jak na tom zrovna bude špatně. Proto byste si měli dát jasná pravidla, za kterých u Vás může bydlet. Tím mu dáte hranice, které si teď není schopen určit sám. Pokud bude jen trochu ochotný, podpořte ho v návštěvě nějakého odborníka. Už jen vyrovnat se s bouračkou, při které někdo zemřel, není vůbec snadné. Měl by vědět, že má Vaši podporu ale jen potud, pokud nebude brát drogy. V Praze byste mohli např. společně navštívit poradnu sdružení SANANIM pro rodiny se závislým člověkem, která je v Café Therapy, ve Školeské ulici. Pro bratra by pak byl vhodný kontakt např. s Denním stacionářem, Janovského ul., Praha 7, nebo Prev-centrum, Meziškolská 1120/2, 169 00 Praha 6. V Ústí n. Labem je k dispozici AT ambulance, Sociální péče 7, Ústí nad Labem, 401 13, telefon: 477 113 137, nebo Kontaktní centrum Drug out club, o.s., Velká Hradební 47/13, Ústí nad Labem, 400 01, telefon: 475 210 626