DOBRÝ DEN,potřebovala bych poradit,člen rodiny je závislý na drogách a my okolo se snažíme to nějak řešit,ale nic o tom nevíme.Předem,bych chtěla poznamenat,že s náma dotyčná nespolupracuje,ale snad zázrakem jsme ji donutily navštívit krizové centrum.Myslely jsme si,že by jsme ji okamžitě zavezly do nějaké léčebny,kterou by nám v tom centru poradily,ale byli jsme velmi zklamané,když nám bylo řečeno,že snad do dvou měsíců by mohla být teprve umístěna.Máme obavy,že dva měsíce je pro nás strašně dlouhá doba.Proto bych chtěla poprosit o radu co všechno pro to můžeme udělat a co vše je potřeba pro přijetí do léčebny pro drogově závislé.Předem moc děkuji za odpověd.

Odpověděl: Jakub Minařík
Nu, pokud bude postižená osoba ochotná k nástupu (k léčbě je třeba souhlasu a jisté motivace, jinak to nejde a taky nefunguje) tak se zkuste obrátit na PL Červený dvůr, pokud vím, mají teď termíny nástupu tak kolem týdne. Doporučení vám vystaví praktický lékař. Nicméně, mějte na paměti, že ústavní odvykací léčba má smysl tehdy, když se rozvinula závislost (k tomu je obvykle třeba měsíců až let pravidelného užívání s frekvencí spíše blížící se denní), pro experimentátora existuje možnost, že léčbou bude spíše poškozen, než že mu přinese profit. A bez dobrovolného souhlasu a alespoň minimální snahy a úsilí to nefunguje. Psychiatrická léčebna Červený Dvůr [Jižní Čechy] Český Krumlov, Červený Dvůr 1 tel: 380739131