xxx
Dobrý den přeji, už nemůžu. mám přítele dva roky. Před 3 lety fetoval každý den několik dávek pervitinu (1,5 roku) a kromě toho ho i vařil(v CV). Byl na léčení a zkoncoval s tím. Nyní má práci v oblasti logistiky, vydělává slušné peníze které "strká do bytu". Má spoustu koníčků, ale toto se odehrává v Praze. Za mnou jezdí do Cv, zde zatím bydlím a studuji letos maturuji. Ale tady to těžce nezvládá vždy mi někam uteče zkoušela jsem všechno, ale on mě vždy nějak podvede. Vím, že je hodný a opravdu se máme rádi, ale tohle je silnější. Zbývá pár měsíců, než se k němu nastěhuji, jsem si jistá, že tam to bude opět v pořádku. Ale prosím, prosím poraďte mi, jak mu do té doby pomoci. Jak s ním mám mluvit, aby mě bral vážně. Aby se do toho opět nedostal, dělá to tak 1 za 14 dní 2jku pervitinu, nitrožilně. Chodí si do Kcentra pro sterilní stříkačky, vodu. Poraďte mi jak mu to mám rozmluvit. Já už jsem úplně nadně, já o něj nechci přijít. Jestli o něj přídu, vím, že zkončí jako troska. Já nechci, aby to tak dopadlo, protože to pak se mnou bude špatný. Mám srdeční vadu a už teď mi ten stres nedělá dobře. Pomozte, nemůžu to nikomu říct, tajím to před rodiči, jak jen to jde. Střídáme se jednou jede on sem a pak já do Prahy. Dlouhá cesta autobusem mi nedělá dobře, krom toho on chce vidět svou mamku, která bydlí také v Cv, proto padá ta možnost, že by sem vůbec nejezdil. Pomozte.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, je těžké ho nějak nutit ke zodpovědnosti. On by to měl vědět sám nejlíp, jak velké je riziko občasného braní. Pokud se léčil, jistě zná všechnu teorii. Otázkou ale je, jestli mu současná situace vadí? Zdá se, že ne. Pokud on v tom nevidí problém, je těžké nějak situaci změnit. Můžete zkusit nemluvit s ním o drogách a jeho závislosti, ale spíše o svých pocitech, o tom, jak Vás to moc trápí. Pokuste se ho přesvědčit, abyste udělali nějakou dohodu, aby vydržel nebrat ve vaší přítomnosti alespoň do maturity, na kterou potřebujete mít klid. Aby Vám také nelhal a nenechával na Vás, abyste ho kontrolovala. Zkuste ho požádat o společnou návštěvu nějakého centra pro závislé a jejich příbuzné. Doporučovala bych možná spíš v Praze, kde ho neznají a vyjednávací "půda" bude tedy pro vás pro oba stejně neutrální.