Moje kamaradka
Katka
Dobry den chtela jsem se poradit mam kamaradku ktera bere pervitin,ale brala i heroin,ale sla do blazince a odtama ju pustily stim ze ji nic neni,a ted to zaclo vse od znova.Rodice ji rekli,ze se pude lecit,ale nez ju tam stihly dat tak utekla z baraku.A nikdo nevi kde je a co sni je.A taky jeste chodily slapat,ja ji chtela pomoct,ale ona sama nechtele.Tak nevim co mam delat.Tak dekuju za odpoved.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Chápu, že byste chtěla kamarádce pomoci, ale pokud o to kamarádka nestojí, tak se dá bohužel těžko něco dělat. Pakliže utekla z domova po té, co ji rodiče chtěli přimět k léčbě, nikdo nyní neví, kde je a co s ní je, Vaši nabízenou pomoc v minulosti také odmítla, tak nemáte moc možností, jak jí pomoci. Kamarádka v tuto chvíli nemá o žádnou pomoc zájem a navíc s ní nikdo není v kontaktu. Pokud byste se s ní setkala, můžete jí nabídnout, aby využila odborné pomoci, např. v kontaktním centru, kde by si o svých problémech mohla promluvit a postupně by třeba mohla začít uvažovat o novém nástupu do léčby. Pokud mi napíšete, odkud jste, tak bych Vám mohla doporučit nějaké konkrétní zařízení, kam se obrátit. Nevím, zda jsem správně pochopila Váš dotaz v tom ohledu, že Vy sama možná máte nějaké problémy, o kterých byste chtěla mluvit. "Chodit šlapat" ani není životní styl, který by každému vyhovoval a málokdo je v takovém prostředí spokojený. Pokud byste tedy chtěla v našem rozhovoru pokračovat, napište.