syn
mama
Dobrý den.Už.před rokem jsem Vám psala.Syn 24let užíval pervitin.Vsoučasné době tvrdí že jen kouří marihuanu,s pervitinem že skončil.Podle chování snad nebere.Celý poslední rok byla katastrofa pro celou naší rodinu.Opakovaně jsme ho vyhazovali z domova.Nic nepomohlo-každý den přišel.Bohužel mám pracoviště pár metrú od domova .Někdy byl normální většinou ,arogantní.Ale nechci otravovat ,ale nevím co dělat. Syn stále nepracuje.Když už ho někde vezmou do práce,tak tam vydrží max. 14dní.A zatím narústají dluhy,které si nadělal.Odmítám už za něj cokoliv platit.Dělám v práci 14 hodin denně a víc už nemúžu. Vím,že chyba je v manželovi,který mu dává jídlo.Ale i to jídlo musím platit já.Manžel má PID.Co mám dělat? mám se odstěhovat?Do poradny nepujdu.Už nikdy nechci slyšet,že co jsem si vychovala to mám.To mi řekl pan doktor v Bohnicích,kde syn vydržel také jen týden.Co dál?Mám pocit,že múj život skončil.Vlastně ani nevím,jestli ještě čekám nějakou radu.Mám pocit,že ani neexistuje.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, člověk, kterému je 24 let je dospělý a rozhodně nejste už dávno zodpovědná za jeho život. On se mohl rozhodnout sám, jak bude žít. Neberte proto na sebe vinu za to, jestli bere drogy nebo ne. Určitě jste už také někde slyšela, že je třeba dát dospělému závislému člověku hranice, vymezit si svůj život a prostor. Začíná to právě u toho, že za něj nebudete platit jeho dluhy. To je dobré rozhodnutí. Dál by bylo dobré dohodnout se s manželem na společném postupu a přestat syna živit. Měl by přispívat na společnou domácnost, pokud toho není schopen, at si najde vlastní podnájem a živí se sám. Dokud se o něj v základních potřebách staráte, je pro něj pohodlné takhle žít a nemá potřebu nic měnit. Chápu, že se Vás dotklo, co Vám řekli v Bohnicích. Není možná třeba chodit do poradny pro rodiče závislých (i když i ta je k dospozici ve Školské ul. v Café therapy),ale možná by nebylo špatné najít si nějakého terapeuta jako podporu pro Vás, ve zvládání tak těžké situace.