Z.
Dobrý den . Potřebovala bych poradit. Moje mamka je alkoholička a po mnoha letech mi dnes slíbila, že se půjde léčit. Bohužel je to na veliký nátlak (vyhrožování) rodiny. V každém případě bych Vás chtěla poprosit o nějaké kontakty - v Praze - kam bych jí mohla vzít. Nevím, jestli její stav vyžaduje ambulantní léčbu nebo jestli by neměla radějí jít přímo do léčebny. Diagnostikují toto lékaři nebo si to může zvolit sama? Předem děkuji za odpověď.

Odpověděl:
Dobrý den, pokud je mamka ochotná se léčit, doporučovala bych zajít s ní do AT ambulance (AT=alkohol-toxi, v Praze je možností poměrně hodně-kontakty viz níže), kde s vámi zkonzultují vhodný typ léčby a další potřebné kroky. Pokud by si to náhodou mamka stačila rozmyslet, můžete se klidně zajít poradit i vy sama a probrat další postup i to, jak mamku k léčbě motivovat. Přeji hodně sil. Ambulance pro alkoholové závislosti při Všeobecné fakultní nemocnici AT ambulance Apolinářská 4, Praha 2 , 128 00 telefon: 224 968 214, 224 968 236 Poliklinika Palackého, odd.AT AT ambulance Palackého 5, Praha 1, 110 00 telefon: 224 947 711 AT poradna Čt 17,00 - 23,00 Socháňova 1222/25, Praha 6 - Ŕepy, 163 00 telefon: 724 584 283 Ordinace pro návykové choroby AT ambulance Pod Marjánkou 12, Praha 6, 160 00 telefon: 233 351 603 Oddělení AT AT ambulance Vilová 16, Praha 10, 100 00 telefon: 274 812 594 Oddělení AT AT ambulance Argentinská 17, Praha 7, 170 00 telefon: 283 872 186 Ordinace AT pro prevenci a léčbu závislostí AT ambulance Kytlická 758, Praha 9, 190 00 telefon: 286 581 684 Oddělení AT AT ambulance U Pazderek 1417, Praha 8, 180 00 telefon: 233 557 631 Oddělení AT AT ambulance Bieblova 6, Praha 5, 150 00 telefon: 251 562 224