Je mi furt blbě,byl se hulič
Dodo
Dobrý den,měl sem chřipku a od tej doby mám depresivní stavy už měsíc,a mám i fyzické příznaky...unava,zvýšená teplota nonstop,chvilema se mě motá hlava,nemužu se soustředit a dušnost mě to vyvolá.Mám občas tlak na hrudi a na krku,celé tělo i mozek jako bych byl po obrně.Ani pracovat ted nemužu.Před chřipkou sem přestal kouřit marihuanu kterou sem kouřil 3 roky teméř denně,doktoři mě zkrve nic nezjistili..a řekli že mám absták.Ale já už 35 dní nekouřil mariuhuanu.A nece se mě věřit že to mám po abstáku...dobře sem se necejtil už dříwe..ale ne tak co zažívám ted..mohli by ste mi poradit jesi sou možné takové příznaky???děkuji!

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. To, co popisujete, vypadá spíše na potíže psychického charakteru, ale těžko to lze posoudit takto přes internet. Nemyslím si, že byste měl "absťák". Jednak užívání marihuany nevyvolává fyzickou závislost a fyzické odvykací příznaky, po vysazení po dlouhodobém užívání by se mohly objevit psychosomatické příznaky jako podrážděnost, nesoustředěnost, potíže se spánkem. Ale nejsou většinou dramatické a během pár dní až pár týdnů odezní. Nemám o Vás mnoho informací, takže těžko stanovit nějakou konkrétní diagnózu. Ale myslím, že by bylo dobré uvažovat o tom, že byste navštívil psychiatra. Mohlo by se jednat o depresi a ta se může projevit nejen psychickými, ale fyzickými příznaky podobnými těm, o kterých píšete (únava, otupělost, nesoustředěnost). Prodělané chřipkové onemocnění může (sice výjimečně) spustit nebo podobný stav nebo ho prohloubit, pokud jste se již v minulosti necítil dobře. To předchozí dlouhodobé kouření marihuany na to mohlo mít také svůj vliv - i když lze těžko říct, zda jste užíval marihuanu pro zmírnění nepříjemných stavů, které u Vás byly už předtím, nebo zda toto dlouhodobé "hulení" mohlo ty příznaky vyvolat. Každopádně to již trvá poměrně dlouho na to, aby se to zlepšilo samo od sebe... Psychiatr by mohl zhodnotit, zda se skutečně jedná o depresivní stav a mohl by Vám předepsat medikaci, která by Vám pomohla a také doporučit nějakou psychoterapeutickou intervenci. Nevím také, co přesně za testy Vám doktoři dělali, ale vzhledem k té popisované zvýšené teplotě a tomu "motání hlavy" bych zvážila ještě komplexní vyšetření (infekční choroby, EKG, EEG) a/nebo vyšetření na neurologii. Pokud mi napíšete, odkud jste, mohla bych Vám doporučit někoho vhodného z kolegů, na koho byste se mohl obrátit. Zatím přeji hodně štěstí a nezoufejte, jistě najdeme řešení.