Pro kamarádku.
žádnou nemám
Tak a k věci. Je gravidní pár týdnů,toho času je na substituci subutexem. jedná se o takovou světlejší vyjímku která miminko chce, ale také chce být volná,tedy ne na léčení na Karlově.i když já jsem zastáncem této možnosti,no nechme to na ni. od vás žádám kontakty na střediska které by s ní aktivně pracovali před narozením miminka a dále i po tom aby nedošlo k odebrání mimča do koj.ústavu. jedná se o dívku která si uvědomuje tu zodpovědnost ale moc se stydí. vím že v Praze je středisko Střep,Drop In má pí Sedláčkovou a jako gynekolok se tomuto věnuje MUDr Binder nebo věnoval. budu ráda za ní když nám poskytnete kontakty aby mohla udělat první kroky. a nepropásla šanci vychovávat své dítě i když řada lidí tomuto nefandí. Nashledanou jeden z kola venku.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Posílám níže uvedené kontakty. První je Denní stacionář SANANIM, kde pracují ambulantně s těhotnými, které mají potíže s drogami a také matkami s dětmi. Zároveň dělají i vstupní filtr pro léčbu v terapeutické komunitě Karlov. Dále je to Centrum pro rodinu DROP IN (paní Sedláčková). Posílám také kontakt na MUDr. Bindera v FN Motol, který je gynekolog-porodník a věnuje se těhotným závislým ženám/dívkám. Tam by také měla zavolat a objednat se co nejdříve, je potřeba zhodnotit jak její zdravotní stav, tak zdravotní stav nenarozeného miminka a také zkonzultovat, jak nejlépe se substitucí v průběhu těhotenství. Nevím, kde je kamarádka v substituční léčbě, ale myslím, že by bylo fajn, kdyby jednotlivá zařízení spolu měla šanci spolupracovat - jak gynekolog, tak ambulantní centrum, tak lékař, který předepisuje Subutex. Nemusí se obávat nějakého odsouzení a nepochopení v těch zařízeních, na něž posílám kontakty - úkolem kolegů je pracovat právě s dívkami, jako je Vaše kamarádka a nemají jediný důvod ji soudit. Chápu, že se kamarádce v tuto chvíli moc nechce uvažovat o rezidenční léčbě na Karlově, ale můj názor je shodný s Vaším, tedy že by to pro ni byla nejlepší varianta. Ale jak píšete, nechme to na ní - třeba v průběhu péče před porodem svůj názor změní. A pokud ne, tak doufejme, že jí ambulantní léčba a lékařská péče před porodem umožní narození zdravého miminka, o které se pak bude schopná starat. Přeji Vám i jí hodně štěstí. Denní stacionář o. s. SANANIM Janovského 26, Praha 7, 170 00 telefon: 220 803 130 PhDr. Ilona Preslová http://www.sananim.cz Centrum pro rodinu Drop in Středisko prevence a léčby drogových závislostí Drop in, o.p.s. Přípotoční 3, Praha 10, 100 00 telefon: 271 721 040 Simona Sedláčková http://www.dropin.cz Prenatální poradny (Gynekologicko-porodnická klinika UK 2.LF) Poradna pro riziková těhotenství Umístění: 5.patro, uzel A Kontakty: Tel.: 224 434 272 MUDr. Tomáš Binder, MUDr. Blanka Vavřinková (zabývají se drogově závislými těhotnými ženami) ordinační hodiny: Út (8.30 - 12.30) a St (8.30 - 15.00) Terapeutická komunita Karlov, o.s. Sananim Karlov 3, Čimelice, 398 04 telefon: 382 229 655 Petr Vácha http://www.sananim.cz