Pro paní Marečkovou
Já vím, když jsem Vám psala, tak to byl takovej zkrat. I na svůj věk se prostě bojím, co mě čeká, jak budu schopná říct svůj problém, co mě vážně sžírá, at už ted a nebo jiných intervalech. takhle po netu je to vážně jednoduchý a nebojím se toho...tak jako mezi čtyřma očima. Jo, já dokážu říct co mě štve, ale to bych v sobě musela mít 5 piv a dobrýho kamaráda u sebe. Ale to nejde..to vím sama. K ničemu to hlavně nevede a i tomu nejlepšímu kamarádovi/ce neřeknu všechno. Včera jsem nešla do školy, řekla jsem si, že prostě někam tady v Hlinsku zajdu a nevyšlo to no. Strach a nejistota byla silnější, ale neska to vyšlo, protože jen co jsem otevřela dveře do čekárny, tak pan psychiatr vyšel, tak jsem neměla moc času na rozmejšlení, že pudu pryč. Jenže mi absolutně nepřišel jako psychiatr, ale to už je vedlejší. Zeptal se mě z jakýho důvodu jsem tam zavítala, ale neuměla jsem ze sebe vyžvejknout skoro nic, když viděl, že semnou moc řeč nebude, tak mi to potvrzení dal hned. Já jsem za to ráda, ale bojím se toho, že jakmile budu v těch Pardubicích, tak u toho pana Panovského neřeknu taky nic...a přitom bych chtěla, ale proč to nejde to nevím sama. No, to je asi celý...jen jsem Vám chtěla říct, že jsem to nevzdala a překonala po dlouhé době sama sebe a udála něco pro svý dobro :o) I když jsem se sprominutím klepala jak ratlík :-) Hezký zbytek týdne Vám přeju a děkuju, cením si vaší trpělivosti a vytrvalosti, že mi odpovídáte. =o) Lucka

Odpověděl:
Zdravím vás, Lucko, nejdřív bych vám chtěla napsat, že jste mě velice příjemně překvapila a nejspíš i sama sebe:) Udělala jste ten první krok ke změně, který bývá zpravidla z nejtěžších a sama jste se přesvědčila, že to jde. Věřím, že to teď nevzdáte, byla by to škoda. Jinak, pokud se týká návštěv u psychiatra - psychiatři počítají s tím, že dost klientů nebude od začátku nějak výrazně komunikativních a otevřených, to není nikterak neobvyklé. A je možné, že vy sama můžete při dalších návštěvách, až se zbavíte strachu a stresu z neznámé situace, svůj přístup změnit a nebudete mít s tímto problém. Jak jste sama trefně napsala, řešit své problémy po pěti pivech s kámošem v hospodě, může být sice fajn, ale většinou to člověka nikam moc neposune a navíc mu druhý den bývá zpravidla ještě hůře;) Tak se nebojte. Držím palce, ať se věci daří. Jana PS: Ještě mě napadlo - jak mamka? Pořád má tolik práce?