halucinogenní šalvěj a antideprasiva
zvědavec
Dobrý den, zajímalo by mě, jestli je nebezpečná konzumace šalvěje divotvorné (obecně) a ještě spolu v kombinaci se slabými antidepresivy, která jsou pravidelně užívána.Velice děkuji za odpověď.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Kombinace jakýchkoli antidepresiv s jakoukoli drogou je především nebezpečná z toho důvodu, že může ohrozit psychickou stabilitu a zhoršit příznaky deprese. Šalvěj divotovorná bývá svými účinky přirovnávána k marihuaně, nicméně intoxikace je kratší a bývá popisována jako intenzivnější. Bohužel nevím, o jaký typ antidepresiv se jedná a lze tedy těžko posoudit konkrétní interakci se šalvějí. Nutno také říct, že obvykle se netestují ve výzkumu léků takové nezvyklé interakce jako je např. ta se šalvějí. Obvykle se testuje interakce s jinými léky a s alkoholem. Nicméně obecně lze říct, že kombinace drogy a antidepresiv není moc dobrý nápad vzhledem k výše uvedeným možným zhoršením původních depresivních potíží.