spánek
M.
Dobrý den,mám pro me uz velky problem. Nevim jestli mi na techto strankach poradite,ale zkusim to.Vždy jsem mela problemy se spankem,tedy spis s usinanim,nikdy jsem nebyla ten typ cloveka co lehne a za pet min.spi.A to ani v pripade,ze jsem byla po narocnem dni.Ale tak nejak jsem s tim az takove problemy nemela.Ale posledni dva-tri roky je to horsi a horsi.Zacalo se stavat pravidlem,ze minimalne dvakrat v tydnu jsem sla spat napr.v deset a usnula jsem treba az ve tri a jelikoz v sedm jsem vstavala do prace,tak to bylo pro me opravdu hrozne,cely den v praci jsem byla unavena a ani mozek nepracoval jak by mel,po probdene noci jsem v praci mela nehezke stavy,napr.vidiny,nedokazala jsem se na nic soustredit atd.a jelikoz pracuji s lidma,tak to nebylo nic prijemneho.Obcas se stalo,ze jsem musela z prace odejit driv,protoze se to nedalo vydrzet.A kdyz jsem prisla z prace a sla si vecer lehnout,byla jsem zase tak pretazena,ze jsem nezabrala ani dalsi noc a dokazete si predstavit,jak to muselo vypadat ten dalsi den.Zkousela jsem to nejdrive bez prasku,ale bylo to stale castejsi,tak jsem zkusila volne dostupne prasky z lekarny,ale ty mi po par prascich prestaly ucinkovat.Zasla jsem tedy za praktick.doktorkou a ta mi nap.stilnox.ten mi pomaha a po nem do hodiny usnu,jenze bez nej proste spanek neprijde.Nechci se ladovat praskama,abych mohla vubec usnout.A ted jsem se navic rozhodla podnikat,takze uz nepujde treba odejit driv z prace,kdyz se zrovna budu po probdele noci.zadne problemy a starosti nemam z ktrerych bych mela tak tezkou hlavu,ze bych nemohla spat.Mam relativne spokojeny zivot,jen tohle mi dela velke starosti.Nevim zda by to s tim mohlo treba souvislet,ale drive jsem brala drogy napr.pervitin(to opravdu jen parkrat),extazi.Nyni temer tri roky jsem nic nemela a ani nehodlam uz jsem s timto stylem zivota nadobro zkoncila.Jinak chci jeste poznamenat,ze jsem nikdy na zadnych drogach zavisla nebyla,brala jsem vikendove a nepravidelne sice cca 4 roky,ale mezitim byla i rocni pauza.Nevim jestli to s tim muze nejak souviset,nebo zda-li je to pricina neceho jineho,protoze preci nespavosti trpi i lide,kteri nikdy drogy nemeli..jsem uz opravdu bezradna a i jen za malou radu budu moc vdecna.Dekuji

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, určitě pro Vás problémy se spánkem musí být hodně nepříjemné a vyčerpávající. Je docela rozumné, že je nechcete řešit jen Stilnoxem. Jednak za nějakou dobu také přestane účinkovat a bylo by třeba zvyšovat dávky a jednak neřeší příčiny, ale pouze následky. Poruchy spánku bývají způsobené mnoha různými příčinami. Myslím, že drogy v minulosti v tom spíše nebudou hrát roli. Je proto dobré vyhledat odborníka, který se zabývá přímo problémy se spánkem. Zkuste se poradit na www.spankovaporadna.cz nebo u své obvodní lékařky.