THC v těle
Marty
Dobrý Den, mám takový dotaz, na který dostavám různé odpovědi. Tak jdu do centra dění a pravdy. Chtěl bych vědět jak dlouho tělu trvá než odbourá THC. Z tuku krve proste z těla. Taky mě zajímá, jak dlouho se dá zjistit přítomnost THC v krvi, tuku, vlasech, moči od zahulení. Wím že je to na množství vykouření a množství THC v kouřeném vzorku. Ale mohli by ste mi dát nějaký příklad. Jako množství, sila trávy a doba zjištění...Předem děkuji za odpověd. Naschledanou Marty P.S. Jsem jen příležitostný hulič, ale přesto nechci, abych se kvůli THC dostal do problemu a BTW je pěstování marihuany legalní nebo ne?:)

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Omlouvám se za pozdní odpověď, ale nějak se nám tu dotazy zase nakupily, tak nestíháme odpovídat tak brzo, jak bychom si přáli. ad 1) THC se dá v těle detekovat poměrně dlouho, nicméně doba detekce se různí podle toho, z jakého vzorku (míněno tělní tekutiny - krve, moči) se test provádí. THC /resp. jeho metabolity/ se dá detekovat cca týden až čtrnáct dní ze vzorku krve, cca 1 až 30 dní ze vzorku moči (výjimečně déle). THC se dá detekovat i ze slin a potu. Z vlasů je detekce možná ještě déle, až několik měsíců ("záznam" o užití THC je v odrůstajících vlasech - pokud je ostříháte na minimum, těžko se po pár dnech či týdnech něco zjistí). Policie např. používá pro zjištění intoxikace drogou u řidičů slinné testy. Ovšem pokud jsou pozitivní, je potřeba ještě udělat konfirmační test, aby bylo prokázáno, že byl řidič v době zadržení akutně intoxikován (tedy je přítomen aktivní THC) a ne že jsou to pouze metabolity THC, které znamenají, že někdy v minulých dvou týdnech řidič marihuanu kouřil, ale není akutně pod vlivem drogy. Doba, po kterou se dá THC zjistit, závisí především na předchozí intenzitě a délce užívání. Obecně platí, že pokud se jedná o denní pravidelné užívání, budou se doby detekce blížit horní hranici, pokud jde o jednorázové užití, tak spíše té spodní. U člověka, který "hulil" trávu denně po několik měsíců, budou testy z krve pozitivní 14 dní a testy z moči cca měsíc. U příležitostného kuřáka budou testy pozitivní cca týden (krev) a cca 14 dní (moč) po posledním užití. Pokud si někdo dal jen jediný experiment s trávou, tak budou testy pozitivní několik dní. Zcela obecně se dá říct, že po cca měsíci až dvou by organismus měl být prost THC. ad 2) pěstování marihuany legální není. Podle současného trestního zákoníku je to dokonce trestný čin, protože se dle zákona jedná o výrobu drogy podle § 187 (podrobnosti v rubrice Drogy a zákony na tomto webu). Pokud by šlo o prosté držení marihuany (tj. máte u sebe sáček s trávou, ne květináče na balkoně), tak by se v případě malého množství drogy jednalo o přestupek, kde Vám hrozí pouze pokuta. Ovšem pěstování do kategorie "držení malého množství drogy" nepatří. A ani nebude. Trestní zákoník bude novelizován, nicméně v návrhu je zatím pouze přesun "pěstování konopí pro vlastní potřebu" z kategorie trestného činu do kategorie přestupek (ovšem pro tento případ omezené počtem rostlin - cca 5 rostlin by mohlo být ještě přestupek, pěstování ve velkém zůstává trestný čin). Takže doporučuji zvýšenou opatrnost. V reakci na Vaši skrytou poznámku - bohužel odpovědi zveřejňujeme pouze na této webové stránce.