alkohol
sestra
Dobrý den.Mám problém se svoji starší sestrou je ji 46 let,nadměrně užívá alkohol.Její rodinný život je již díky tomu v trozkách.Manžel se s ní rozvedl a dcera bydlí u něj.Současný přítel mě prosí o pomoc,jelikož ho díky vyčítání alkoholu chce opustit.Bojím se ,že si našla někoho,kdo má k alkoholu blízko.Několikrát se mi stalo,že mi dopoledne volala z práce,v jejím hlase jsem jasně slyšela,že je opilá.Myslím,že situace je jíž vážná,má klasické příznaky alkoholismu(agrese,zanedbaný byt,vzhled,zanedbává i návštěvy u rodičů ani o kontakt se mnou moc nestojí...).Cítím i povinnost to nějak řešít,ale ona pomoc odmítá,že to není má starost.Potřebovala bych radu jak ji dostat k nějakému odborníkovi a hlavně ke kterému.Nejlépe v Plzni a okolí.Doufám,že nedostanu odpověď,"každý alkoholik na to musí nejprve přijít sám."Děkuji.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, bohužel v té odpovědi, kterou nechcete slyšet je něco pravdy. Opravdu se nejdřív musí sama rozhodnout, že chce svoji situaci měnit. Můžete jí ale k tomu pomoci. Nejlépe tím, že nebudete řešit její problémy za ní, že k ní budete upřímná ve svých názorech a pocitech. Např. je myslím dobré, dát jí jasně najevo, že když Vám volá opilá, nebudete se s ní bavit. Možná se tak postupně sama dopracuje k tomu, že bude ochotná jít k nějakému odborníkovi. V takovém případě najdete kontakty na www.drogy-info.cz, v oddíle "mapa pomoci".