Jak se toho zbavit?
Michal
Dobry den, chtel bych poradit, od 15 piji alkohol, nejdriv to bylo jedno pivo denne a pak se davky zvysovaly. Dnes piji denne, je mi 18 let a asi sem zavisly. Piji od rana, nez dojedu do skoly,dam si 2 piva a 5 cigaret a takhle piji cely den, dokud nejsem opily. Piji ten nejlevnejsi alkohol: krabicove vino. Take bych se chtel zeptat co cloveku hrozi z piti krab. vina? Z ceho je a jine...jinak sem velmi slozita osobnost, mivam uzkosti a deprese, alkohol je tlumi, chtel bych zit normalne, ale nemohu najit tu spravnou cestu.....dekuji za rychlou odpoved

Odpověděl:
Dobrý den Michale, je moc dobře, že jste si relativně brzy uvědomil, že to s vaší konzumací alkoholu není úplně v pořádku, že to takhle nechcete, a navíc jste i dokázal "vyhmátnout", co je příčinou tohoto stavu. Chápu, že se s úzkostnými a depresivními stavy nežije nejlépe a člověk pak alkohol (nebo jiné drogy) užívá jako jakousi sebemedikaci, aby těmto stavům alespoň na chvíli utekl. Čímž má nakročeno k závislosti se všemi negativními důsledky (zdravotními, sociálními...), které přináší. Navíc tyto látky fungují jen dočasně a ve svém důsledku vedou k prohloubení psychických problémů. Nadpis vašeho dotazu zní "jak se toho zbavit?" - asi sám tušíte, že by bylo v prvé řadě potřeba nějak ošetřit ty psychické potíže a stavy, které vás k alkoholu vždy jaksi "dotlačí". A s tím si člověk dost často sám neporadí. Nepřemýšlel jste někdy o tom, že byste to zkusil někde probrat osobně? (Teď zrovna nemám na mysli kamarády v hospodě;). Víte, nějaká ambulantní odborná podpora by vám určitě pomohla se se situací vypořádat a zvládat ji podle vašich představ. (Navíc vhodná medikace v kombinaci s psychoterapií může v případech, jako je váš, výrazně snížit potřebu konzumace alkoholu). Píšete, že je vám 18 a chodíte do školy. Myslím, že by bylo škoda nezkusit tuto možnost. Nejspíš vás čeká maturita nebo závěrečné zkoušky atd., a to se v takové situaci, jakou u sebe popisujete, blbě zvládá. (No, vím, ona to není legrace ani za normální situace:). Zkuste o tom popřemýšlet a když tak dejte vědět odkud jste a my vám zkusíme doporučit některého z kolegů, za kterým byste mohl zajít. Držím palce. BTW - pokud se týká krabicového vína - čím méně kvalitní alkohol, tím dříve fyzické zdravotní problémy (játra, žaludek...). Závislost a psychické problémy vždy.