marihuana
hvenda
Byla jsem dnes upozorněna, že syn, kterému bude v červnu osmnáct , kouří marihuanu . Učí se kuchařem a podle mistrové z praxe chodí pod vlivem marihuany občas i do práce. Zcela jistě jde zatím jen o experimentování, ale potřebovala bych poradit, jak postupovat dál, aby syn s drogou přestal...nebo aby se na ní nestal zcela závislý.Syn je poměrně snadno ovlivnitelný svým okolím-kamarády a dost často nedomýšlí důsledky svého konání a jednání:už se párkrát stalo, že provedl nějakou hloupost nebo nedomyšlenost, že které pak měl průšvih, jen proto, aby se zavděčil kamarádům. Bohužel lze jen velmi obtížně kontrolovat, co přesně dělá ve volném čase - v době, kdy končí ve škole nebo na praxi jsme ještě v zaměstnání, on sice slíbí, že půjde rovnou domů...ale většinou to nesplní a pak s belezstným výrazem ve tváři tvrdí, že byl " někde" s kamarády...

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, i když je syn snadno ovlivnitelný, přeci jen má svůj rozum a je sám zodpovědný za to, jestli marihuanu kouří nebo ne. Asi bych ho neomlouvala tolik špatným vlivem okolí. Určitě byste si měla se synem otevřeně promluvit o jeho experimentování a o dopadech, které to pro něj může mít ve škole atd. Měl by si uvědomit, co může jeho experimentování způsobit. Možná by bylo také dobré domluvit se s ním alespoň dočasně na jasnějších pravidlech příchodů domů apod. Pokud u Vás bydlí a dostává od Vás peníze, měl by pravidla dodržovat. Když by např. po škole chodil na brigádu nebo pomáhal doma, aby si nějak zasloužil peníze, které od Vás dostává, neměl by pak možná potřebu utrácet je za drogy.