Můj syn bere drogy
Jiřule
Dobrý den,pročítám si Váš web a pokouším se najít odpověď na to co mám dělat.Bohužel jako milion rodičů jsem přišla na to a jen zásluhou kamarádky,která má syna narkomana,že můj syn bere drogy.Jsou dny,kdy je úplně v pohodě a pak je takový divný a třeba celou noc nespí a sedí u počítače nebo pořád něco dělá,šroubuje,kreslí atd.a to celou noc.Pak má kruhy pod očima a vymlouvá se,že já mám větší kruhy.pokoušela jsem se s ním o tom mluvit,ale pořád se bere za hrdinu,že je vše OK,že naopak jeho kamarádi dělají to a to,ale nevěřím mu.Vyhodili ho nyní z práce,že měl absenci a zjistili jsme ,že si vzal někde půjčky,které nesplácí.Pokud si s s ním o tom promluvíme a je dost nervní,tak říká,že až odejde,tak nás zabije atd.,že potřebuje léčení,ať jde s náma,tak je hrdina.Myslíím,že to je cca 2 krát za týden.Je velice chudý a má dny,kdy sní celou ledničku a pak nejí 2 dny vůbec.Díky kamarádce si myslím,že pravdu mám já,ale co dál.Nic nechce,nic prý nebere. a blázen jsem já prý.Nemám sílu jít do poradny,prostě nemám.Naopak uvažuji o sebevraždě,prostě to nedám a už nemohu.Je mi to líto a obviňuji se,že je to moje chyba,že jsem se málo starala atd.Poradna mi připadá pořád dokola a nikdo nic nedělá a ničí děti.Byl to moc hodný kluk a nyní??????????

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, chápu, že je toho na Vás moc, ale rozhodně není důvod, proč byste si měla dávat za vinu synovo braní drog. On je dospělý a může se sám rozhodnout, jakou cestou v životě půjde. Svobodně se rozhodl pro drogy, Vy jste ho k tomu nevedla. Bude Vás potřebovat, až zjistí, že chce svůj život změnit, že už drogy nechce brát. Proto byste tu určitě měla být. Do té doby by byo dobré, abyste se více starala o svoje zdraví a psychickou pohodu. Zkuste si se synem stanovit jasná pravidla jeho fungování doma tak, aby Vás netrápilo žití v jedné domácnosti. Pokud vyjí celou lednici, měl by na jídlo také přispívat, platit část nájmu atd. Jestli máte pocit, že je pro Vás situace doma nesnesitelná, směřujte ho spíš k tomu, aby si našel podnájem a staral se o sebe sám. Je škoda, že zatím nemáte sílu jít do poradny nebo k terapeutovi, myslím, že by to bylo dobré. V každém případě existují i telefonické linky pomoci, kde můžete v nejtěžších chvílích najít rychlejší pomoc než na internetu. Věřím, že když seberete odvahu a budete dbát na svoje zdraví a sílu, pomůžete tím i synovi, který se o Vás bude moci opřít až se rozhodne ke změně.