Co dělat když kamarád bere drogy??
Vanesa
dobrý,den mám na vás dotaz..mám kamaráda,který si pichá pervitin..moc mi na něm záleží a mám ho ráda,ale on odmítá jakou koliv pomoc...chová se ke mě hrozně....prostě jeto začinající feták...jenže umě to přeroslo víc než v přátelství...tak vás prosím o radu.myslíte když byse takový člověk zamiloval žeby kvuli té osobě přestal??pomalu....časeem??vím dáto hodně usilí a všeho ale moc mi na něm záleží.omlouvám se za chybi píši na rychlo..děkuju moc....

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Je mi líto, že Vás moje odpověď asi nepotěší, ale myslím, že je potřeba si vše říci na rovinu. Váš kamarád začal brát drogy, bere je injekčně, pomoc nechce a odmítá, chová se k Vám hrozně... Vy píšete, že u Vás se změnil ten vztah k němu z přátelství k něčemu víc. Zkuste se zamyslet, co Vás k němu přitahuje, čím Vás tak zaujal - bere drogy, jeho chování k Vám je odmítavé a "hrozné", o Vaši pomoc nestojí... Mám pochybnosti o tom, že by se jeho vztah k Vám změnil. Mám pochybnost, že i kdyby se tak stalo, že by takový vztah mohl fungovat. Bohužel pokud on sám nechce s drogami přestat, ani láska ho nevyléčí. To je častý omyl žen a dívek, které se snaží "vyléčit" svou láskou svého milého ze závislosti. Obvykle to ovšem dopadá tak, že dotyčný bere drogy dál a jeho partnerka se trápí, popřípadě začne brát drogy s ním. Možná Vám to teď připadá tvrdé, ale naše zkušenosti jsou takové, že tyto vztahy prostě nefungují a jsou velice ohrožující pro toho, kdo se snaží pomáhat. Dostat se ze závislosti chce opravdu hodně úsilí - ale to úsilí musí přicházet ze strany závislého, nikoli pouze z Vaší. I když se budete snažit sebevíc, on bude brát drogy dál, pokud to tak bude chtít. Zkuste se s tím nějak vyrovnat a doufat, že po čase Vašeho kamaráda drogy přestanou bavit a sám se rozhodne se situací něco dělat. Držím Vám palce a pokud byste potřebovala nějak pomoci, tak napište a zkusíme vymyslet, co by Vám pomohlo v tomto těžkém období.