kachne
Ahoj nevím kde začít a jak......no tedy Uf beru AD (stř.těžké deprs.fáze a hran.porucha osobnosti)......za posledních pár měsiců se mi odehrály nepříjemné a zásadové okamžiky v životě, neobešlo se to bez probdělých nocí a sebepoškozujících myšlenek....vše jsem i přes své obavy a překvapení zvládla......jenže asi ne až tak úžasně jakou jsem měla představu. To že se jsem hledala únik v akcích, večírcích apod.jsem brala jako téměř normální součást života..... Poslední týdny jsem potřebovala být v pořádku, bez stresu, únavy, ve střehu, soustředit se......a tak jsem našla berličku a vyřešení v péčku několikrát denně s jehlou v ruce......popravdě moc mi to pomohlo, měla jsem sebevědomí a plno energie....vše jsem zvládla. Jenže mě je na tom dobře, cítím se fajn. Stydím se za to......vůbec si nedokážu představit, že bych to psycholožce v léčebně (chodím tam na pravidelné kontroly) nebo psychiatrovi.....asi bych se hanbou propadla.....připadám si jako slaboch, který to nezvládl a utekl.

Odpověděl:
Dobrý den, určitě se nebojte o svém pervitinovém "úletu" mluvit se svou psycholožkou nebo psychiatrem. Víte, myslím, že jsou u svých klientů zvyklí na ledaco a rozhodně to nemají nastavené tak, aby někoho odsuzovali. Takže se fakt nestyďte. Prožívala jste náročnou životní etapu, chtěla jste to zvládnout za každou cenu (což jak teď asi tušíte, není ten ideální přístup k věci), nakonec jste to i zvládla, i když s pomocí pervitinu. Myslím, že teď jde o to, abyste užívání zastavila. Protože ačkoli vám je teď s pervitinem náramně fajn, mohu vás ujistit, že to dříve či později skončí a už vám bude jenom hůře. Hůře než před tím, než jste s pervitinem začala. S ohledem na vaši diagnózu vidím vaše užívání jako obzvláště rizikové, neboť pervitin vaše psychické problémy časem nepochybně výrazně prohloubí. (K čemuž si samozřejmě připočítejte i problém se závislostí). Takže - přestaňte se stydět, protože takové věci se lidem stávají poměrně často a nejde o nic fatálního, a kontaktujte svou terapeutku nebo psychiatra a začněte to včas řešit. (K tomu, abyste se cítila lépe i bez pervitinu, by mohla pomoci i úprava medikace a intezivnější psychoterapie). Přeji hodně sil a držím palce, ať zvládáte. Hodně štěstí. (Mimochodem - kombinace antidepresiv a pervitinu rozhodně není bezpečná záležitost)