sebepoškozování
mandarinka
děkují za odpověd a pokusím se tedy trošku upřesnit, přítel s drogami problémy nemá, jeho deprese jsou horší pokud pije alkohol, ale to nedělá často, je mu 21 let a je z Prahy, co vím tak tyto potíže trvají již několik let, tvrdí, že se tak trestá za to, že je neschopný, za problémy s rodiči...bohužel nikdo v jeho okolí doposud nic nezaznamenal, léčení žádné nepodstoupil, ted by snad ochotný byl, ale asi jako každý z toho má strach.:(

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Podle toho, co popisujete, myslím, že by bylo skutečně nejlepší vyhledat odbornou pomoc. Jestliže má Váš přítel uvedené potíže s depresemi, sebepoškozováním, sebevědomím a problémy ve vztazích s rodinou již několik let, aniž by se to lepšilo a aniž by kdy nějakou odbornou pomoc vyhledal, tak se mu to těžko v tuto chvíli podaří zvládnout svépomocí. Navíc nemám pocit, že by se o to chtěl pokoušet. Takže by pak ty potíže byly v budoucnu jen horší a pravděpodobně by mu bránily v normálním fungování v životě. Pokud je z Prahy, tak možností, kam by se mohl obrátit, je poměrně dost. Chápu jeho obavy, člověk má z jakýchkoliv změn vždy strach, a pokusit se zvládnout psychické potíže není vždy úplně jednoduché, ale s ohledem na budoucnost, je to pro něj v tuto chvíli nejdůležitější krok, který může udělat. Posílám následující kontakty, na něž se můžete obrátit. Ve všech těchto zařízeních pracují zkušení odborníci, které mohu doporučit a kteří Vašemu příteli jistě pomohou. Středisko psychoterapeutických služeb Břehová Břehová 43/3 110 00 Praha 1 - Josefov Telefon: +420 222 324 027 E-mail: sps.brehova@tiscali.cz Dejvické psychoterapeutické centrum Evropská 86, Praha 6 kontaktní tel. 777 11 22 48 (volejte denně 8 - 22 hod) e-mail: kontakt@dpc.cz www.dpc.cz (zde najdete veškeré podrobné informace o psychoterapii, o terapeutech v DPC) MUDr. Martin Jarolímek Denní psychoterapeutické sanatorium. Psychologické a psychiatrické ordinace a pracoviště Nad Ondřejovem 890/36 140 00 Praha 4 - Podolí Telefon: +420 241 444 198 E-mail: dpsondrejov@iol.cz ESET, Psychoterapeutická a psychosomatická klinika MUDr. Jan Brůha (lékař zajišťující první kontakt s pacienty) Vejvanovského 1610, 149 00 Praha 4 Telefony: 272 940 880 , 272 940 879, 272 916 912 E- mail: klinikaeset@volny.cz www.klinikaeset.cz