drogy
majdalenka
Jsem zoufala,nevím jak pomoct synovy,který kouří marihuanu a stává se víc a víc závislý.Tvrdí že je to neškodé a že není závislý,že jen prostě kouřit chce.moje argumenty,že to není normalní,že ho to už ovlivnuje nebere.Manžel už přemýšlí,že ho vyhodí z domu,jsem z toho neštastna nervy mam na dranc,jen si na to vzpomenu a už brečím.Syn smyslí.že ho tím brekem chci ovlivnit.Je mu 22let takže si myslí,že je plnoletý,ale ja si nejse jistá.Děkuji za brzkou odpověd,budu nedočkavě čekat

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, je těžké pomáhat někomu kdo o to nestojí. Určitě můžete ale pomoci sobě a celé rodině, když přestanete syna chránit a necháte ho, aby nesl zodpovědnost za své chování. Když bydlí u Vás, měl by dodržovat nějaká pravidla. Pokud to nechce dělat, myslím, že není důvod, proč by se celá rodina měla přizpůsobovat jemu. Možná, když bude nucet najít si někde podnájem a vydělávat si sám, pozná najednou, že zvládat život s marihuanou není tak úplně jednoduché. A nebo možná všechno zvládne, bude spokojený a bude fungovat a Vaše vztahy se zlepší a Vy alespoň nebudete mít na očích, jestli kouří marihuanu, nebo ne. A nebudete se tím trápit. Pravděpodobnější je sice první varianta, ale jestli se cítí dospělý, zkuste s ním tak jednat a nechat zodpovědnost na něm. Pokud je to možné, nechcte iniciativu hodně na manželovi, někdy si muži mezi sebou vyřeší problémy mnohem rychleji a efektivněji, než když se do toho přidají ženské obavy, strachy a citlivost.