pomoc
claire9125
Ahojky...chtěla bych se zeptat jak mám pomoci svémy bývalému příteli z drog, když nejsem dostatečně informovaná.Informace jsem sice hledala a to usilovně ale jaksi jsem žádné nenašla?potřebovala bych sehnat nějaké informace o protidrogových léčebnách, které by mu z toho pomohli!moc mi na tom záleží.Jsem z okolí České Lípy a potřebovala bych sehnat o těchto léčebnách, v tomto okolí, nějaké informace. Děkuji Clare9125

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Mohu Vám samozřejmě poskytnout kontakty, kam by se přítel mohl obrátit a kde by mu pomohli se zprostředkováním léčby (kontaktní centra), případně můžu nabídnout kontakty na léčebná zařízení ve Vašem regionu (ambulantní i pobytová léčba). Primární ovšem je, zda se Váš ex-přítel léčit chce a zda je schopen pro zajištění léčby něco udělat sám... Pokud mu chcete pomoci pouze Vy a on se léčit nechce, pak asi efekt nebude moc velký. Pokud se léčit chce, můžete ho samozřejmě podpořit, předat mu kontakty, ale hlavní úsilí by měl vyvinout on. Vzhledem k tomu, že nemám o Vašem ex-příteli dostatek informací, nemohu posoudit, jaký typ léčby by byl pro něj nejvhodnější - potřebovala bych vědět alespoň kolik je mu let, jak dlouho drogy bere a jaké, zda bere injekčně, zda má nějaké závažné zdravotní či sociální problémy spojené s drogami, zda už má nějakou zkušenost s léčbou...¨ Nejlepší by v tomto případě bylo se obrátit na kontaktní centrum pro uživatele drog, buď přímo v České Lípě nebo v Liberci a poradit se s odborníky o vhodném typu léčby. V kontaktním centru by mu pomohli léčbu i zprostředkovat a zařídit věci nezbytné před nástupem do léčby. Pro Vaši informaci posílám i kontakty na některá léčebná zařízení v kraji, kde je možné se přímo informovat o podmínkách léčby. Přeji hodně štěstí. Kontaktní centrum o. s. Pasant Hálkova 1794, Česká Lípa, 470 01 telefon: 487 831 545 Mgr. Magda Jogheeová Centrum ambulantních služeb - program ambulantního poradenství, ADVAITA, o.s. Rumunská 14/6, Liberec, 460 01 telefon: 482 750 607 Bc. Petra Hrušková http://advaitaliberec.cz Kontaktní centrum o. s. Most k naději Rumunská 5/A, Liberec, 460 01 telefon: 482 710 276 fax: 482 710 276 Mgr. Šárka Nemešová http://www.mostknadeji.cz Detoxifikační centrum Psychiatrické oddělení nemocnice Liberec Husova třída 10, Liberec 1, 460 63 telefon: 485 312 223 prim. MUDr. Lumír Tauš, CSc. http://www.nemlib.cz Terapeutická komunita pro drogově závislé Nová Ves Nová Ves 55, Chrastava, 463 31 telefon: 485 146 988 MUDr. David Adameček http://terapeutickakomunita.eu