sebepoškozování
mandarinka
přítel trpí depresemi a pocity, že za nic nestojí, řeže se na rukou nebo jinak sebepoškozuje, můžete prosím poradit, na koho se obrátit, kdo by mohl poradit, pomoct?děkuji

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Nevím bohužel o Vašem příteli moc podrobností na to, abych Vám mohla nějak konkrétněji odpovědět. Obecně lze říct, že nejlepší by bylo vyhledat psychiatrickou / psychoterapeutickou pomoc, protože potíže, které popisujete, vypadají docela závažné a bez odborné pomoci by se stav mohl zhoršovat. Abych Vám ale mohla případně doporučit někoho z kolegů, na které byste přímo mohla / mohli obrátit, potřebovala bych o vašem příteli více informace - kolik je mu let, jak dlouho tyto stavy trvají, zda se s nimi někdy léčil nebo ne, zda by byl ochoten využít odbornou pomoc, zda má ještě nějaké další potíže (např. užívání drog) a také odkud je. Zkuste napsat více a určitě vymyslíme, co by se dalo dělat. Zatím držím palce.