dcera a drogy?
Karčátko
Dobrý den, už jednou jsem zde psala o radu, celkem to fungovalo, ale asi po půl roce přišla opět recidiva. Dcera má přítele, oba užívají pervitin, zatím sice ne nitrožilně a prý údajně tak jednou za 14 dní, ale... Došlo to tak daleko, že rodiče přítele dcery vyhodili na ulici, jelikož porušil pravidla - léčil se totiž ambulantně a zklamal. Teď už se týden potlouká po městě, obtěžuje nás, své rodiče, kteří jsou teď neústupní, své známé. Dcera chce být s ním, ale už druhý den jí držím doma (podotýkám, že má 18 leta a ještě studuje), ale jak dlouho to zvládnu? Mám strach, že mi za ním uteče a spadne na úplné dno. Prý nás všechny nenávidí a že se o ní nemáme starat, ale jak se nemám starat, když vím, že jí hrozí vyhazov se školy, že zůstane třeba pod mostem, že si prostě zničí život? Střídá se ve mě nad oběma lítost, ale zároveň vím, že se oba ničí. Je nějaká rada, jak jim pomoci?

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, to je složitá situace. Na jednu stranu chápu, že vidíte mnohem dál, než je teď schopná vidět dcera a jistě máte pravdu. Na druhou stranu myslím, že tahle situace není dlouho udržitelná a někdy je bohužel potřeba padnout alespoň kousek směrem k pomyslnému dnu. Obvykle platí, že čím dříve k tomu dojde, tím se zkracuje i průběh celého drogového problému. Zkuste s dcerou navázat alespoň trochu komunikaci. Udělejte s ní nějakou dohodu. Např. jestli by nebyla schopná vydržet doma alespoň do konce školního roku. Přes prázdniny ji pravděpodobně stejně neudržíte. Situace se pravděpodobně bude vyvíjet dost rychle a měnit každým dnem. Doporučila bych Vám proto spojit se osobně s nějakým odborníkem z poradny v okolí a s ním dál konzultovat co a jak, podle vývoje.