Alkoholik?
Jakub
Dobrý den, vždy jsem měl sklony k pití alkoholu ve větším množství. V podstatě jsem všechny svoje problémy řešil skrz alkohol. V poslední době jsem zažil hodně psychických ran, a alkohol se stává mojí každodenní součástí. S alkoholem vstávám, i usínám. Pokud zrovna nemám co pít, tak mě přepadne takový zvláštní pocit, díky kterému jsem ochoten jet na nejbližší čerpací stanici, pro nějaký alkohol. Mám stálé zaměstnání, a silnou vůli, takže jsem byl schopen jakékoliv negativní projevy, které by na mě mohl alkohol zanechat, potlačit. To je také můj hlavní problém. Většinu problémů směřuji do sebe, místo toho, abych je ventiloval. Nakonec to dopadá tak, že jakmile se za mnou zavřou dveře od bytu, tak jsem naprosto jiný člověk, než v práci. Všechno to potlačování mě natolik vyčerpá, že se doma sesypu, a otevřu si láhev alkoholu. Důvod proč toto píši, je ten, že se u mě projevují náhlé návaly agrese, kterých potom lituji. Vím, že nějak musím ty potlačované pocity ventilovat, ale takhle se může stát, že ublížím někomu, na kom mi záleží. Cítím, že už to sám přestávám zvládat, tak jsem si říkal, že zkusím tuto poradnu. Děkuji

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Chápu, že Vás muselo stát dost odvahy se se svým problémem někomu svěřit a napsat. Víte, že máte sklon řešit problémy s alkoholem, že nejste schopný ventilovat své problémy jinak a v poslední se Vám úplně nedaří to zvládat, cítíte se nejistý, pokud alkohol nemáte u sebe a pijete pravděpodobně každý den... Držíte se celkem přes den v práci, i když jste nejspíš občas podrážděný, ale jakmile jste sám doma, stavidla povolí... Za každým nadměrným užívání alkoholu nebo jiných drog jsou nějaké psychické problémy a nedořešené věci. Myslím, že v tuto chvíli by bylo asi nejlepší vyhledat nějakou odbornou pomoc a pokusit se Vaše potíže řešit. Takto přes internet nejsem schopná úplně posoudit, jaká forma péče by pro Vás byla nejvhodnější. Pokud mi napíšete, odkud jste, kolik je Vám let, jak dlouho trvá toto Vaše intenzivní užívání alkoholu a zda kromě psychických symptomů pociťujete také fyzické odvykací příznaky, když alkohol nemáte, jakého charakteru jsou ty psychické rány, kterými jste si prošel nebo procházíte, tak bych Vám mohla doporučit někoho z kolegů, na koho byste se mohl obrátit ve Vašem regionu. Zatím držím palce a věřte, že jste nyní udělal jeden z nejdůležitějších kroků. Přeji hodně štěstí.