Zodpovědět dotaz
olik
Dobrý den, našla jsem synovi v pokojíčku v igel.sáčku netto1,O2 Salvia divinorum chci se zeptat jestli je to velmi škodlivé, popřípadě co mi poradíte, je to takový černý rozdrcený prášek jako rozdrcené listy rostliny. Děkuji.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Jedná se o rostlinnou drogu šalvěj divotvorná (latinsky salvia divinorum). Jde o jinou rostlinu, než je běžně užívaná česká šalvěj, tato rostlina má mírně halucinogenní účinky. S jistým zobecněním lze přirovnat k silnější marihuaně, má ovšem svá specifická rizika. Více informací o šalvěji divotvorné najdete na následujících odkazech. www.drogy-info.cz/index.php/info/ilegalni_drogy/halucinogeny/salvej_divotvorna (web Národního monitorovacího střediska pro drogy a drogové závislosti) www.biotox.cz (encyklopedie rostlinných drog, kde v rejstříku najdete podle názvu tuto látku a následně velmi podrobné informace). Pokud byste se potřebovala na něco dozeptat, pište.