pervitin
jenom
Dobry den, muj pritel je zavisly na pervitinu. Odjela jsem do ciziny a on mi tvrdi, ze to neunes. To uz ale je v podstate jedno proc, ted je zavisly a ja nevim jak mu pomoci. Chtela jsem ho vzit s sebou do ciziny (ted), stale se ale dozvidam vice a vice. Dluzi docela dost penez. Mam mu pomoci tim, ze ho vemu sem? Nebo ho nechat byt? Stalo by me to asi dost penez, proto hodne vaham. Nemuzu mu vubec verit, jednou mi rika jak chce byt semnou a pak oplne otoci a posila me nekam. Vlastne jediny kdo se snazi jsem ja a jeho mama. Jak se k nemu mam chovat? Mam byt tvrda, nebo naopak? Lecit se nechce. Dekuji za odpoved.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Chápu, že je to pro Vás složitá situace, ale zkusíme dát společně dohromady, jak to vlastně celé je. Přítel bere pervitin, tvrdí, že za to v podstatě můžete Vy, protože jste odjela do zahraničí... Samozřejmě víme, že to není pravda, ale pouze jeho alibi a způsob, jak Vás k sobě připoutat. On se situací v podstatě nic dělat nechce, říkáte, že o léčbu nemá zájem, nemůžete mu věřit, protože jednou se chová, jako že chce být s Vámi, pak Vás zase posílá do háje, dluží dost peněz a pravděpodobně s tím nic nedělá... Vás by stálo dost peněz, aby jste ho vzala s sebou do zahraničí, aniž bychom si teď mohly být jisté, zda to bude mít nějaký efekt na jeho užívání drog a na zlepšení Vašeho vztahu. Dokážete si představit, jakou zátěží by toto všechno pro Vás bylo? Myslím, že jedinou variantou je nechat vše na něm. Vím, že to není jednoduché rozhodnutí, ale nijak jinak není možné mu pomoci. Musí si uvědomit, že za své braní drog je zodpovědný on sám a že rozhodnutí, co bude dělat se svým životem dál, je také na něm. Dokud mu bude jeho okolí, Vy a jeho máma, pomáhat a řešit za něj jeho průšvihy, tak nebude mít šanci si uvědomit, že v tom průšvihu skutečně je. Tuším, podle Vašeho dotazu, že jste o tom už dost přemýšlela a že už je toho také na Vás dost. Zkuste se teď zaměřit na sebe a zkuste přítele nechat, ať si poradí se životem sám. Přeji hodně štěstí.