Je to alkoholismus?
Berušenka
Dobrý den.. chtěla jsem se zeptat,na něco ohledně alkoholismu.. můj přítel,kterému je 18, cca 4 roky pije alkohol. Ne denně,ale poměrně pravidelně. Na jakékoliv akci, párty, narozeninách nebo diskotéce se neskutečně opíjí. potom je mu špatně, zvrací a slibuje,že už nikdy nebude pít. jenomže za 2 hodiny je mu dobře a jde klidně zase pít..a pije a pije, dokud neodpadne..dalo by se o něm říct,že je alkoholik..mám pocit,že alkoholem řeší svoje problémy. Děkuji za odpověď..

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Podle toho, co popisujete, se skutečně zdá, že přítel má problém s alkoholem. Když člověk začne takto nadměrně užívat alkohol nebo jiné návykové látky, tak za tím obvykle jsou další psychické problémy... jenže alkohol umožńuje dotyčnému si je nepřipouštět a nepřipouští si obyčejně ani problémy s alkoholem. Nevím, jak se k problému staví Váš přítel, zda jste spolu o tom mluvili... Pokud má nějaké potíže, které se pokouší řešit tímto způsobem, tak je samozřejmě nejen nevyřeší, ale ještě si k tomu opatří závislost na alkoholu. Možná by mu pomohlo, kdyby mohl o svých problémech mluvit s někým z odborníků - existují poradenská centra, kam by se mohl obrátit. Myslím, že pokud by se začal zabývat příčinami svých problémů a potažmo nadužíváním alkoholu, tak by se problém s alkoholem mohl postupem časem zmírnit či by zmizel úplně. Pokud bude ovšem tímto tempem pokračovat dál a bude na akcích pít do bezvědomí, tak to nedopadne moc dobře... Držím palce a kdybyste potřebovala nějaké kontakty, kam se obrátit, tak mi napište, odkud jste. Přeji hodně štěstí.