Sizzurp aka purple drink
Maddmaxx
Chtěl bych se zeptat zda a co víte o tomto:'sizzurp' oblíbenej jižanskej drink (promethazine - legální sirup proti silnýmu kašli + kodein - syntetickej opiát)Pije se to s red bullem,čistý nebo s grepovou limonádou...Jaké byste v tom viděl popřípadě rizika rizika???Díky za odpověď

Odpověděl: Bára Orlíková
V ČR jsem takovou kombinaci nezaznamenala, nicméně i u nás se objevuje (zne)užívání sirupu proti kašli, nikoli s obsahem promethazinu, ale dextromethorfanu, což je obdobně účinkující látka a léky jsou volně prodejné. Lék s obsahem promethazinu je na českém trhu jediný (viz níže) a je na předpis. Výše uvedené léky proti kašli je velmi nebezpečné kombinovat s dalšími látkami s tlumivým účinkem (alkohol, ale i Vámi uváděný kodein) vzhledem k riziku bezvědomí a předávkování po útlumu dechového centra. Existují i léky (v USA), ve kterých je kombinace kodein a promethazin, ale ta se v ČR nevyskytuje. V ČR existují léky s obsahem kodeinu samotného, nikoli v této kombinaci. V USA byla zaznamenána i úmrtí a (auto)nehody související s užívání sirupu proti kašli, především toho promethazin/kodein a v kombinaci s dalšími látkami (alkohol). Takže za bezpečnou zábavu bych to nepovažovala. Prothazin (informace převzaté z www.sukl.cz - Státní ústav pro kontrolu léčiv) INdikace: Úzkost, napětí a stavy excitace, alergická onemocnění a reakce, spastická bronchitis, astma, premedikace před diagnostickými a léčebnými zákroky, zvracení, poruchy spánku u dospělých a dětí od 10 let věku Kontraindikace: Přecitlivělost na některou ze složek přípravku, útlum kostní dřeně, věk do 10 let, těhotenství, kojení, intoxikace látkami tlumícími CNS, anamnéza léčby inhibitory MAO v posledních 2 týdnech. Při užití látkami tlumícími CNS může být zesílen útlum CNS a zesílena i deprese dechu. Proto se přípravek nesmí užívat při intoxikaci látkami tlumícími CNS a dechové centrum. Ohledně dextromethorphanu i promethazinu najdete velmi podrobné informace také v angličtině na níže uvedeném webu: www.erowid.org/chemicals/dxm/faq/dxm_faq.shtml www.erowid.org/pharms/promethazine/promethazine.shtml a také na wikipedii: http://en.wikipedia.org/wiki/Purple_drank