drogy u dcery
shagya8
Dobrý den, chtěla bych Vás požádat o možné kontakty na zakoupení diganostických papírků ke zjištění drog z moči. Ze školy nás upozornili, že moje dcera užívá drogy, což ona samozřejmě popírá. Chtěla bych provést v domácích podmínkách kontrolu. Jenomže nevím, kde bych tyto potřeby pro rychlou diagnostiku sehnala, v lékárnách ji nevedou. Mohli byste mi uvést webové stránky, kde by byla možnost si je objednat ? A jak mám poznat, že užívá drogy ? Připadá mi, že se chová normálně a jak mám případně zabránit tomu, aby drogy užívala. Peníze dostává pouze potřebné (na spoje a stravu) doma se nám nic neztrácí. Když jsem ji dovedla k psychologovi, po dvou hodinách konzultace mi popřál pevné nervy a to byl celý výsledek. Děkuji

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Omlouvám se za podzdní odpověď, ale nějak se nám tu nakupilo velké množství dotazů. Obvykle se právě dají testy zakoupit v lékárnách, ale často Vám je musí předem objednat, ne vždy je mají přímo na skladě. Ale je možné je koupit přes internet, např. na www.lekarna.cz (v rubrice Zdravotnický materiál - Měřící přístroje - Diagnostika a testy - Alkohol a drogy) nebo na stránkách výrobců, např. na www.dynex.cz nebo ww.elisabeth.cz. Potřebujete ovšem vědět, jakou drogu chcete testovat, popř. zda zakoupit test na více drog (test na jednu drogu stojí obvykle do 100 Kč, testy na více drog jsou dražší). Také je třeba předem promyslet, jak se zachováte, až zjistíte výsledek testu - ať už bude negativní nebo pozitivní. Negativní výsledek totiž může znamenat jednak, že dcera neužila drogu nikdy nebo že ji neužila v poslední době. Pozitivní výsledek může znamenat, že drogy užívá nebo se mohlo jednat o nedávný jednorázový experiment... Takže je potřeba s nimi zacházet opatrně. Nevím, jak ve škole došli k tomu, že Vaše dcera užívá drogy - pokud Vy nepozorujete žádné změny, prospěch má normální, doma nepozorujete ztráty peněz nebo krádeže. A také neuvádíte, kolik je dceři let a jakou drogu by měla dle informací ze školy užívat. Takže nedokážu takto přes internet posoudit, jaký postup by byl v jejím případě adekvátní. Pokud byste chtěla nějaké další informace, zkuste mi o situaci napsat víc. Zatím přeji hodně štěstí.