jan
dobrý den, můj syn (18) kouří marihuanu. nejsem si jist, jak často ale mám podezření, že každý den. vždy opustí domov a vrací se k večeru, přes víkend doma jen spí a jí. na otázku kde byl odpovídá stále způsobem "u kámoše nebo jen tak venku." chodí za školu. neni agresivní a chová se vůči zbytku rodiny stále tak nějak slušně. ale netuším, kde celé dny bývá a mám strach. zkoušel jsem nastolit jistá pravdila, ale pokaždé se vymlouval a nic se tím nezměnilo. téměř každým koncem týdne se zeptá na peníze. odůvodňuje to různými věcmi (dnb vystoupeni, posezeni s prately, kamaradovo narozeniny, apod.) krom marihuany se mi zatím nic jiného nedoneslo, nicméně pořád je možnost, že už zkusil i další drogy. nikdy by mě nenapadlo, že budu muset řešit takovýto problém. nevím si rady...

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, po pravdě řečeno, také mě napadly i jiné možné drogy než jen marihuana. Ale to jsou jen domněnky. Pokud nechcete vyhledat pomoc v místě bydliště, mohl byste to zkusit někde v okolí. Seznam odborníků najdete na wwww.drogy-info.cz, v oddíle "mapa pomoci" nebo na www.drogy.net v rubrice kontakty. Píšete sice, že se nedaří nastolit pravidla, přesto bych to ještě zkusila. Pokud syn chodí za školu a neplní vaše dohody, je otázka, zda je důvod platit mu jeho koníčky a zábavu. Pokud na nich trvá, měl by si na ně vydělat brigádou. Alespoň se mu tak zaplní volný čas. Takhle je pro něj myslím velmi pohodlné užívat si drog.