Syn a marihuana
Peťka
Ahoj, potřebovala bych poradit, můj syn kouří od 14ti let cigarety, ted tak dva měsíce i trávu, v lednu měl 15let. Včera byl opět zkouřený,navštívili jsme dnes krizové centrum v ol.Lékař říkal, že je vše na jeho pevné vůli..Doma je to stále dokola, domlouvání, prosby, sliby, porušení atd. Bere peníze mě, sestře, jsem zoufalá, o syna se bojím, je nějaká pomoc, kam se obrátit? Syn chodí 3 roky k psychiatričce, byl i v psych. léčebně pro poruchy chování, teď končí devítku.. Existuje nějaká léčebna a kde? pokud by nepřestal, co dál?

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, zdá se, že Váš syn už prošel řadou ambulantních zařízení. Nepíšete, jestli se nějaké z nich zabývalo - kromě jednorázové návštěvy krizového centra - jeho užíváním drog. Pokud ano, zkuste pokračovat tam, protože není dobré stále začínat na novém místě. Pokud ne, zkuste se obrátit na AT ordinaci, K-centrum nebo poradnu pro rodiny ohrožené drogou ve Vašem okolí. Adresy najdete na www.drogy-info.cz v sekci mapa pomoci nebo na www.drogy.net v rubrice kontakty. Pouze zadáte místo a typ služby, kterou hledáte. Existují i léčebny pro mladistvé. Bylo by ale nejdřív dobré zjistit, jak na tom syn vlastně je, co užívá za látky a jak moc, co dělá s penězi, které Vám krade. I kdyby nepřesvědčil odborník hned syna, aby s drogami přestal, může pomoci Vám situaci lépe zvládnout a dát synovi nějaké hranice, co si už nesmí dovolit.