manžel alkoholik
už jednou jsem vám psala jaké mám potíže s manželem -tajným alkoholikem.PROMLUVILA JSEM SI S NÍM,ALE BEZ VÝSLEDKU.pije dál,dokonce si našel kamaráda,který je taky alkoholik.pijou pivo za pivem,prý má pivo rád a musí ho mít.řekla jsem mu,že se mi to nelíbí a on mi řekl,že se můžu sbalit a jít i s dětmi pryč.denně vypije i 10piv.přála bych si aby přestal pít úplně.manžel říkal,že přestane,až dostane infarkt.moc mě to trápí

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, nyní už tedy není manžel tajný alkoholik, ale alkoholik zcela veřejný, alespoň pro rodinu. Myslím, že jste udělala dobře, že jste s ním promluvila na rovinu. Není to sice s příjemným výsledkem, ale bez výsledku také ne. Nyní je na Vás rozmyslet se, jestli s ním za takových podmínek chcete dál žít - za podmínek, že pije, ale především bije Vás, Vaše děti ho začínají nesnášet, nebere na Vás ohledy. Vím, že je to hodně těžké rozhodnutí, ale je třeba zvážit pro a proti. Jestli s ním zůstanete, za jakou cenu? Jiná situace by samozřejmě byla, kdyby byl ochotný s Vámi o věci mluvit. Možná bych ještě zkusila nemluvit o jeho alkoholu, ale o následcích, které jeho pití má. O tom, jak se cítíte, jak Vám je, když je na Vás surový, jaká je atmosféra v rodině. Pokud považuje za normální ženy ve své rodině bít, je pak otázka, jestli je to pro Vás přijatelné. Jde o zásadní životní rozhodnutí, proto bych Vám asi doporučila vyhledat nějakou terapeutickou pomoc, někoho, s kým byste mohla celou situaci probrat podrobně a vymyslet další plán.